Allmänt

Förkylningen är långdragen för både mig och Max. Ett snäpp bättre har det blivit så nu är vi iaf inte längre sjuka utan bara förkylda. Har faktiskt varit ute och knallat en timme och 40 minuter nu på förmiddagen. Det va tungt men jag överlevde =) Vi gick bort till Årsta 4H och tittade på alla djuren och sen gick vi hem och åt lunch. Max har precis somnat och jag ska börja sortera tvätt. Vi har tvättid 14-17 och där uppstår ett dilemma.
Ska jag väcka Max strax före två för att gå ner med tvätten eller ska jag springa ner själv och skynda mig så mycket jag bara kan? Teoretiskt sett så kan ingenting hända Max när han ligger i spjälsängen. Men bara tanken på att lämna honom helt ensam är ju olidlig. Och han kan ju faktiskt vakna efter världens mardröm och vara helt förtvivlad. Och det kan ju hända att vi får inbrott precis när jag kommit in i tvättstugan, och i värsta fall kidnappar dom Max. Men vad är oddsen? Det tar ju inte mer än tio minuter i tvättstugan.....

Det här kommer jag fundera ihjäl mig på tills det börjar bli dags att bestämma mig. Då kommer jag ringa min mamma och fråga vad hon skulle ha gjort.

Min sambo ser det ut som att jag kommer få träffa först på torsdag. Han tror han kommer jobba över hela kvällarna måndag-onsdag. Ibland undrar jag om jag verkligen har en sambo, eller bara en inneboende?? jaja, vi går mot bättre tider sägs det. Ungefär en månad kvar. Vilket också betyder att det är ungefär en månad kvar tills jag ska jobba fyra veckor. Ska utbilda mig igen på fredag förmiddag, har ju glömt allt av det lilla jag hann lära mig förra gången...

Fortfarande mycket som snurrar runt i huvudet på mig. Kommer nog förbli så en bra tid framöver. Är iaf väldigt less på att vara förkyld och isolerad. Om det är någon som vågar leka med oss är ni varmt välkomna, tisdag och onsdag är lediga dagar.

Nej, sortera tvätt va det ju....


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hade du inte 2 mobiler? Ring upp den ena och så lägger du den bredvid max och så tar du med dej den andra till tvättstugan o sätter på högtalaren.

2009-05-18 @ 13:36:13
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Isabel

Alva är snorig men vi ses gärna en liten stund imorrn, jag måste till bibblan och låna lite nya böcker så vi ska till stan iaf!

2009-05-18 @ 15:41:39
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej!

Om marcus ska jobba över på onsdag kan jag kanske komma å hälsa på dig när jag kommer med tåget vid fem?

Kram Carro

2009-05-18 @ 19:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0