Nattning

Jag nattar ju alltid Max genom att ge honom välling i gungstolen i hans nedsläckta rum. Ibland somnar han på en gång annars gungar jag lite eller går runt och vaggar lite. Oftast tar det högst en kvart men nån gång ibland kan det ta över en timme och det är inte roligt för varken rygg eller psyke.
Men senaste tiden har Max, efter att vällingen är uppdrucken och jag rest mig upp för att vagga lite, själv sagt åt mig att lägga ner honom i sängen. Han gnäller lite, vrider sig mot sängen och pekar frenetiskt =) Ibland slocknar han så fort jag lagt ner honom, andra gånger blir han jätteledsen och vill upp direkt.
Två nätter i rad nu har han pekat utan att somna direkt när jag lagt ner honom, men han har heller inte blivit ledsen. Så jag har gått därifrån, han har pratat lite och sen somnat efter 7-8 minuter. Perfekt! Tänk om det kunde fortsätta så för alltid!?! Tänkte jag lite naivt och hoppades på samma tur ikväll....
Men inte då! Pekade flera gånger på sängen men blev helt förtvivlad varje gång jag la ner honom =( En timme tog det innan han till slut somnade i min famn. Så kan det gå!

Nu ska jag också sova.


Kommentarer
Postat av: Jooj0

Ja, nu är d bara följa bloggandet =) ha en skön dag!!

2009-03-18 @ 12:28:55
URL: http://joohanna-joohanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0