Kort uppdatering

  • Nya lägenheten är riktigt fräsch! Allting är ju relativt när det är hyreslägenheter men det är nästan inga tavelhål någonstans. Hallen är egen-målad så den ska vi få omtapetserad.
  • Igår shoppade jag loss på Ikea =) Köksbord med 6 stolar, litet enkelt skrivbord och två sängbord. Det slank även med lite smågrejer som vaser mm.
  • Idag skulle vi (min mormor, Max och jag) åkt ner på stan och köpt gardintyg mm och imorn skulle vi titta på soffa. Blev störtförtjusta i en soffa på Chilli men den är alldeles för stor... MEN:
  • Så vaknade vi med en sjuk Max idag, hosta med krupptendenser och 39-gradig feber... Min hals kliar och vill att jag ska hosta mest hela tiden. Min pappa är på bättringsvägen från något influensaliknande, min mamma och mormor på gränsen till insjuknande. Bådar väldigt gott inför flytten på lördag!!
  • Mitt special-schampo tog slut i torsdags så jag har inte tvättat håret sen dess, förutom med vatten såklart. Börjar känna mig riktigt sunkig =( Det va nog nästan det jag såg mest fram emot med den numera inställda stadsturen, att få köpa schampo...
  • Max har aldrig tidigare bajsat i sömnen, inte sen han va nyfödd och bajsade hela tiden =) Men de senaste fyra dagarna, idag inräknad, har vi vaknat på morgonen och det första vi fått göra är att ställa Maxen i duschen och byta sängkläder. Ingen trevlig konsistens har det varit heller... Jag har fått köpa en ny madrass eftersom jag hade slutat bädda med frottélakan under. Ska försöka tvätta den gamla....
  • Max håller redan på att få kindtänder. Trodde att nu när han fått de 8 "vanliga" tänderna skulle det dröja ett tag till nästa tand. Men han har två gigantiska bulor med vita spetsar på varsin sida i underkäken. Han har varit lite kinkig men inte så farligt. Får se hur det blir när de väl spricker ut.
  • Ikväll ska jag sitta och uggla i nya lägenheten mellan 17-21 för att vänta in Ikea-leverransen =) Jag hoppas att mormor vågar sig hit under dagen, annars blir det inte mycket packat med en sjuk Max!


Så, det va nog allt jag hade att komma med just nu. Håll gärna tummarna för att vi andra inte ska bli sjuka lagom till helgen! Skulle bli lite jobbigt.... Tur att vi i värsta fall har nästan hela mars på oss...
Hoppas det står bra till med alla där ute!! Kramar!


Kommentarer
Postat av: Hanna

vad kul med lägenheten! jag ser fram emot att få komma och hälsa på när alla kottar är friska! :)

helt otroligt vad tänderna kan påverka dem. hoppas ni kryar på er allihopa. fort fort! :)

2009-03-04 @ 09:20:35
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

ja hejja hejja!

Hoppas verkligen att ni slipper vara sjuk i helgen.. så typiskt isf :-/

kram kram

2009-03-04 @ 09:42:36
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Isabel

Typiskt att hans diarré inte vill ge med sig!

Jag har märkt att Alva blir lös i magen av mollipecten.



Hoppas ni hittar en soffa ni trivs med! Ni ahr ju lite tid på er iaf!



Alva håller på och blir förkyld igen efter att avrit förkyld så länge suck Blir ju lätt så när folk inte vet NÄR förkylningarna smittar mest!



Såg är jag skrev hos Hanna att du läser böcker på engelska eller missuppfattade jag?

Jag fick nämligen 3 böcker av Aron som de skulle kasta som du kan få låna om du vill.

Vet ej om de är bra men de är nog alldeles för tjocka för att jag ska klara av dem på engelska.

2009-03-04 @ 10:10:23
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0