Beslutsångest

Maxen somnade redan strax före 20.30 vilket ju inte hör till vanligheterna! Sen dess har jag plockat lite leksaker och diskat lite. Nu ska jag försöka komma fram till om jag ska va uppe och titta på filmen eller om jag ska lägga mig och läsa... Oavsett ska jag göra mig iordning först för jag tror jag kommer somna av tystheten hur jag än gör.
Marcus trodde sist jag pratade med honom att han skulle komma hem senast 23.

Idag tog Max och jag en promenad hem till Sara för att mata Bagheera, deras jättestora, fina, svarta kissemiss. Max tyckte katten va jättehäftig men jag trodde inte att det skulle vara ömsesidigt. Men Bagheera va till och med fram och gosa med Max!
Sen gick vi hem och åt lunch och lekte lite. Max bajsade 3 gånger på en timme, kletigare och kletigare =( Men vid 14 gjorde vi oss i ordning och tog en promenad bort till Ikea, Skopunkten och Barnens hus. Blåste lite men inte så farligt. Försökte mäta Max fötter, han vägrar ju få på sig sina vinterskor och jag vet inte om det är för att han tycker det är obehagligt eller om dom faktiskt är för små. Blev inte klokare av att mäta, hade behövt tre händer minst =( Fick resultat från 19 till 21... Köpte i alla fall ett par billiga super enkla vårskor bara för att jag enkelt ska få på dom så han kan gå runt med dom inne och vänja sig lite. Provade direkt när vi kom hem och det blev en väldans massa gråt men efter att ha suttit och lekt en stund i våran säng, medan jag hängde upp billiga vita gardiner från Ikea, så gick han sen från sovrumsfönstret till dörren! Tyckte han varit så duktig så då tog jag av dom. Får prova lite imorn igen!

Om det hinns med =( Späckat schema. Lite panik men jag orkar inte tänka på det. Vi har ingen barnvakt på söndag eller nästa vecka så vi behöver få det mesta klart med städningen i gamla lägenheten innan vi ska vara i Norrtälje kl 14. Marcus måste också jobba massa i helgen men det gör han på söndag eftersom vi ändå inte kan åka och städa då. Sen ska Bagheera matas någon gång och sen hade vi tänkt gå ut och äta och gå på bio på lördag kväll eftersom vi firar 4 år på söndag. Men firandet blir som det blir. Beroende på hur långt vi komemr med städandet på förmiddagen så får vi kanske fortsätta på kvällen sen. Borde inte behövas tycker jag eftersom Marcus stannar och städar när jag åker till Norrtälje. Men man vet aldrig.

Oj vad jag babblar helt plötsligt! Nu har ju filmen börjat och jag har inte bestämt hur jag ska göra!!! =(
Snabba ryck nu! Är det reklam-pauser på kanal 9?

Sov gott! Jag ska upp tidigt imorn! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0