Pust, stånk, stön...

Försök få upp tre blå IKEA-kassar tvätt, varav en med blöt tvätt, och en Max upp för tre trappor... Lämnade en kasse efter första trappan och sprang ner och hämtade den efter att jag stängt in Max och de andra kassarna i lägenheten.
Vill man så kan man! Finns en lösning till allt. Tänk om man jämt kunde vara så positiv =)

Nu har vi alltså, dammsugit, dammat, tvättat golv, sorterat och tvättat massor av kläder, varit en snabbis till Ica, varit ute och lekt, ätit lunch. Kvar är att hänga den blöta tvätten, vika den torra, diska, skura badrummet, åka och storhandla och klippa Max naglar.... Marcus är på väg hem från jobbet nu så den blöta tvätten hänger jag upp medan jag väntar. Sen ska vi snabbt äta middag och åka till Kvantum och storhandla. Max naglar klipper vi innan nattningen. Då är det bara disk, vika tvätt och badrum kvar. Badrummet får nog dröja lite och när det blir tid för disken ikväll kommer jag va så slut att jag bara vill ligga och läsa. Får se om Marcus kanske tar nattningen så kan jag diska då. Eller så viker jag tvätten när han nattar. Eller hur det nu blir....

Fullspäckad dag med andra ord!! Och bara måsten....
Max är föresten på riktigt konstigt humör. Man skulle kunna tro att han är övertrött, klängig och gnällig och till och med lite skrikig. Och nu kanske han börjar bli lite trött, han har inte sovit nånting och jag tänkte inte låta honom heller, han vaknade ju så sent och jag vill att han ska somna i bra tid ikväll. Men det här humöret har han haft nästan ända sen han vaknade. Får hoppas det är tillfälligt!!!

Nu ska vi hänga tvätten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0