Ännu en lugn dag

Som svar till kommentarer så är det inte tröttheten som är jobbig, den kan jag leva med. Men att missa så mycket av Max utveckling och uppväxt, det klarar jag bara inte av. Heltidsjobb är inget för mig. Lever hellre snålt i hyresrätt de närmaste åren och har mer tid med Max!

Imorgon ska vi få hallen omtapetserad!! Dom ringde helt plötsligt imorse och sa det, vi har inte ens bett om det. Ska se till att den blir ljusare!

Två dagar kvar till helg.... Marcus nattar Max och nu ska jag diska.

Kommentarer
Postat av: helena

ja,helst vill man väl bo precis som man vill och jobba 50% resten av livet....men för de flesta funkar ju inte det riktigt. sen beror det ju på vad man har för jobb och arbetstider också. jobbar man 8-17 varje dag blir man ju tvungen att gå ner i tid för att inte få så långa dagar ifrån varandra. men jag mår bra när jag vet att liam är hemma med micke och får umgås med sin pappa också. så målet är väl att liam ska få gå lagom mycket på dagis. sen om jag är hemma med liam eller micke det spelar inte någon roll. bara han är med mamma eller pappa och inte "bor" på dagis. det kommer att lösa sig..... kram kram

2009-06-24 @ 21:42:49
Postat av: Magdalena

Annars har jag för mig att man har rätt att jobba mindre som förälder ungefär upp till skolåldern, så det går ju att ni båda jobbar t.ex. 60-75% var så får ni alla mer tid med varandra och han behöver bara var på dagis halvtid. Det är ju såklart om man klarar det ekonomiskt. Ni är ju ändå två om att vara föräldrar, och därmed två som vill vara med Max, två som inte vill missa hans uppväxt och utveckling. Han behöver er ju båda två. Syns snart!

2009-06-25 @ 08:33:10
Postat av: Isabel

Du behöver ju inte jobba heltid sedan, men har rätt att jobba 75 % til barnet är 6 eller 8 år. Monika har gjort det hos er tex.

75 % innebär ju en 2 timmar kortare arbetsdag.

2009-06-25 @ 11:21:57
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0