Det slutar oftast bra även om det inte blir som tänkt!

Efter att Max ätit frukost, bajsat och lekt litegrann så gick vi till Uppsala hems kontor. Vi hittade snabbt rätt tapet och sms:ade numret till Marcus som skulle ringa runt och kolla läget på sin lunch. Sen gick vi till Ica och handlade och på vägen hem fick jag stoja och fula mig för att hålla Maxen vaken. Dagen skulle bara bli knäpp om han sov 5 minuter och sen vaknade.
Väl hemma fick han lunch och va dödstrött så efter det nattade jag honom, det tog 30 minuter istället för de vanliga 30 sekundrarna det brukar ta på dagtid.
Eftersom jag diskat på morgonen så fick jag för mig att baka blåbärsmuffins =) Sen va tanken att jag skulle äta lunch och läsa lite bok och sen diska efter bakningen. Men jag hann inte mer än att stoppa in muffinsarna i ugnen så vaknade Max =( 25 minuter sov han. Så där rök min fina dagsplanering! Jag gjorde mackor med stekt ägg till lunch och matade Max med blåbär samtidigt. Ville inte låta honom peta själv och bli alldeles lila över hela sig. Han vräkte i sig i alla fall =) Sen va han trött men speedad hela dagen =(
Klockan 16 va det tänkt att jag skulle åka till Uppsala färg där dom precis fått in tapeten och sen hämta Marcus efter jobbet på vägen hem. 15.30 va Max så övertrött att jag kände att antingen måste jag lägga honom eller så måste jag åka på en gång så han får sova i bilen fram och tillbaks.
Så vi åkte men inte sjutton somnade han heller... Inte förr än precis innan vi hämtade Marcus. Men det bådar gott inför kvällen, kanske somnar han redan klockan 20!

När vi va på Uppsala färg sa killen jag pratade med att tapeterna trycks på olika fabriker och att nyansen kan skilja lite från fabrik till fabrik.... Eftersom jag inte hade nån "tryckkod" så fick vi helt enkelt chansa... Nu kan jag inte bestämma mig om jag ska va hemma från träningen så vi kan fixa det ikväll, eller om vi måste fixa det imorn ikväll, i sista minuten... På torsdag kommer dom och inspekterar!
Jag får typ ångest om jag missar en träning =(


Kommentarer
Postat av: Anonym

ibland känns det som att ju mer man försöker hålla tider och rutiner, dessto mer frångår man allt. man glömmer lätt att de små knattarna gör precis som de vill iallafall. Vill de inte somna , så har de liksom bara bestämt sig =) även fast mamma tycker annat. Vi vill jättegärna ses något så fort vi blir lite piggare och inte snorar så förskräckligt. Än så länge så har vi fortfarande feber till och från. Så fort liam sover så sover jag med....måste passa på =) Tänk när de bara var några veckor/månader och sov typ 3-4 gånger om dagen och länge varje gång dessutom. Man glömmer snabbt det som var jobbigt och kommer bara ihåg det som var bra.

2009-01-27 @ 22:14:57
Postat av: Hanna

tänk att en 5 minuters sömn kan göra så mkt knas. och sen när de är övertrötta, då tar det ännu längre tid för dem att somna. ses gärna när vi är friska igen. hoppas ni klarar er! :)

2009-01-29 @ 12:04:36
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0