Kakor, sömn och lek

Jag och Marcus har precis provsmakat en sockerkaka jag fick för mig att baka för ca en timme sen. Den fick precis som kladdkakan godkänt men det va inget speciellt med nån av dom. Men är man nybörjare så är man! Nästa projekt blir muffins, måste bara köpa hem blåbär eller nåt annat smarrigt att ha i =)
Medan kakan stod i ugnen diskade jag äntligen allt i diskhon och på diskbänken... Har inte hunnit klart på ett par dagar så det har bara byggts på mer och mer. Men nu är det gjort!

Max sov konstigt i natt. Somnade 22 och vaknade 07 och somnade sen om vid 08 och sov till 11.30. Väldigt olikt honom! Men sen har han bara sovit ca 30-45 minuter under dagen så han somnade snällt vid 21. Hoppas denna natt blir mer normal! Anar dessvärre oråd, han har bara bajsat en liten liten plutt idag så han vaknar kanske med magont. Ska därför se till att lägga mig så fort jag skrivit klart här.

Idag har vi varit på öppna förskolan innen i stan med Johanna och Nemi! Först när vi kom så va det i princip bara vi där så Max lekte lite här och där, tog lite söta kort på dom! Sen kom det fler människor strax före sångstunden och vips satt Max i mitt knä och bara tittade på alla. Det va dock väldigt skönt att han höll sig lugn under sångstunden!
Dom hade fått en ny präst som visade sig vara en av mina konfirmandfaddrar, Fredrik (Feppe tror jag vi kallade honom). Jättekul att träffa honom igen, han va sig precis lik! Han kände igen mig men tyckte jag va lite olik mitt gamla jag. Tror jag det, för tio år sedan vägde jag ungefär 12kg mindre....

Imorn hade jag tänkt åka till pappa och låta Maxen debut-åka julklappspulkan som står kvar där. Men jag ser nu att det är nollgrader så vi får väl se hur backen ser ut imorn! Och då menar jag backen som i marken, jag tänkte inte skjutsa Max ut för en backe det första jag gör =)

Nej nu ska jag frysa ner kakan, borsta tänderna och gå och lägga mig. Hade svårt att somna igår men jag hoppas det går bättre ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0