Halvpeppad

Det fick bli köttbullar, pasta och ärtor-majs-paprika till middag. Maxen åt av det också och tyckte det va jättegott! Sen blev det bad... =)

Jag har fått mens för tredje gången i år, exakt 15 dagar mellan alla gångerna. Skitkul om det kommer fortsätta så! Kan ju inte klaga på att det inte är regelbundet i alla fall....

Maxen vill inte sova. Han sov ganska länge på eftermiddagen så det kanske inte är så konstigt. Men jag tyckte inte att det va så jättesent. Marcus tog över för några minuter sen, får se om han klarar sig bättre. Annars får jag gå in med lite mer välling om en stund.
Tror förresten att han håller på att få en till tand i överkäken, tand nummer 7 i ordningen. Han gnuggar en massa i munnen och har varit ganska gnällig idag. Dessutom har han gått runt och slagit sig på munnen med handen mest hela dagen. Det va väldigt vitt under huden i käken, får se hur det ser ut imorn.

Jag tänkte försöka satsa på att bli av med resterande 0,8kg till Max födelsedag. Upp 28kg på 9 månader (eller egentligen 8 för första månaden är man ju knappt ens gravid...) och sen ner allt på 1 år. Skulle vara skönt. Fast jag blir typ yr och trött bara jag tänker på det här med flytten så vi får väl se hur mycket träning det blir närmsta tiden. Så därför kallar jag det inte ett mål utan ett försök. Men som sagt, jag ska satsa på löpningen på söndagar.
Fast jag missar ju kanske nu på söndag när vi ska med Johanna, Björn och Nemi på barn och baby mässa i Fyrishov. Får se om allt hinns med.

Marcus har köpt vindruvor åt mig och chips åt sig. Är inte ett dugg sugen på den onyttiga delen, kan inte komma ihåg sist jag va sugen på chips. Evigheter sen! Fast det är ju ibland tyvärr svårt att låta bli att ta ett par när det står en skål mitt framför näsan på en. Men ett par räcker för det är inte gott! Bortsett från salt och vinäger shipsen då, dom är tyvärr goda...
Hoppas det inte va såna han köpte =/ Jag somnar snart ändå så det gör inget.

Babbel babbel babbel.... Nu har Marcus försökt med Maxen en kvart utan att lyckas fast det va ett tag sen jag hörde något...

Kram och god natt!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Kan det inte vara så att du blöder vid din ägglossning?

Det gjorde jag efter min första graviditet, först mens och sedan blödningar vid äglossningen 2 veckor seanre och mens igen sedan. Höll på ett par månader.

2009-01-31 @ 11:33:44
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0