Då vs Nu

2008
Ja vad ska man säga. 2008 gick fortare än något tidigare år gjort i mitt liv. Slutade jobba i början/mitten på januari nån gång (har snart varit hemma ett år!!) och väntade länge länge utan krafter på att Maxen skulle titta ut. Han kom och vände upp och ner på hela världen! Har fortfarande väldigt svårt att få in någonting alls i huvudet som inte har med honom att göra =)
Jag har haft de jobbigaste timmarna, dagarna, nätterna, veckorna någonsin, men samtidigt de allra underbaraste. De första leendena från Max går inte att jämföra med någonting. Likaså de första skratten, de första pussarna, de första kramarna...
Marcus och jag har haft ett tufft år, han har aldrig jobbat så mycket som han va tvungen att göra de första månaderna. Jag har aldrig känt mig så ensam i världen som jag stundtals gjorde fastän jag inte va ensam en sekund. Och stackars Marcus har nog aldrig mått så dåligt över att gå till jobbet som han gjorde då. Det fick många oanade tråkiga konsekvenser men vi kämpar på och det blir bättre för varje dag. Vi vet båda vad vi vill =) Skulle inte vilja vara utan dig en dag älskling! Du är en underbar fästman och en underbar pappa! Vi är otroligt tacksamma för allt du gör ♥
Fick otroligt mycket hjälp av mina föräldrar i början, och självklart senare också. I början med städning, disk, frisk luft och goda ord, senare med barnpassning, trevligt sällskap och träningshjälp. Vet inte vad jag skulle göra utan er. Ni är utan tvekan de bästa föräldrar man kan ha! Kommer Marcus och jag ens i närheten så är jag mer än nöjd över våran insats =)
Att bli mamma och att vara mamma har tagit all min tid under 2008. Mycket skratt och mycket gråt. Det häftigaste jag gjort och det bästa jag gjort. Det härligaste året hittills!


2009
Mit huvudmål under 2009 är att vårda alla relationer med mina nära och älskade. Ta vara på det jag har.
Sen ska jag självklart jobba vidare på mina kilon =) Jag ska njuta til fullo av att vara mammaledig för om ett halvår är det slut med det. För denna gång ;)
2009 är fullt av födelsedagar! Det blir 1-årskalas, 25-årskalas gånger kanske fler än ett, två 30-årsdagar, 50-årsdag och 60-årsdag. För att inte nämna alla "mittemellanjubileum-födelsedagar" =)
Förhoppningsvis blir det Reggaefestival, resa till Finland och Marcus pappa, utlandssemester, byte av bil till kombi (jag ser redan nu att ekonomin inte kommer gå ihop under detta år...).
Sen har vi ju flytten och dess förinnan flyttpackningen... Ser fram emot det och fasar för det =)
Det ska bli spännande att se hur 2009 blir och jag hoppas självklart att vi alla får vara friska och glada!!

Nu ska jag se om jag hinner äta upp den nu kalla maten jag gjort i ordning och helst också (som vanligt) diska innan Max vaknar!
Puss och kram!!!

Kommentarer
Postat av: morfar till max

Spännande år för alla!

2009-01-02 @ 18:40:55
Postat av: helena med familj

ja, vad ska man säga om det gågna året....det har inte varit likt något annat år iallafall, det kan man lugnt säga =) Jobbigt men också helt helt underbart..det bästa hittils. Tror att det kommande året kommer att bjuda på en hel del spännande och sevärt det också. Det blir ju bara roligare och roligare för varje dag som går, även fast man saknar sin "lilla" bebis!! Nu har vi stora bebisar =)Kram kram och fortsatt gott nytt år från oss

2009-01-03 @ 16:08:36
Postat av: Isabel

Nickis ligger vid DjurHobby. Typ som lek och buslandet de gjort reklam för på tv men mycket mindre.



Just nu är vi barnvakter då Lisa kommer att föda barn inom en snar framtid.

2009-01-04 @ 20:20:07
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0