Oj oj ...

Mellan 23.45 och 01.15 i natt spydde Max 5-6 gigantiska vattniga spyor =( Den första i sängen, en annan delvis i mitt ansikte och resten lyckades vi få att hamna på golvet eller i en bunke. Fick byta kläder på honom typ 4 av gångerna och allt utom täcket i sängen är indränkt. Blir till att tvätta en massa idag!
Vid halv två somnade han i alla fall och har bara gnytt lite grann ibland. Får hoppas han mår bra när han vaknar. Hoppas verkligen att det bara va nåt han ätit, han fick smaka lite lite hemmagjord pizza på kvällen. Men han har ätit alla ingredienser förut till andra saker och han hade ju diarré hela förmiddagen så vi får se. Skönt att vi fick sova lite i alla fall!

Har avbokat tandläkaren för säkerhets skull och ska ringa Helena och avboka våran dejt. Vilken kul start på födelsedagen =) Har läst på nätet att man ska "isolera" barnet i 48 timmar efter senaste symptomet vid magsjuka så om det inte kommer nå mer så är han ju frisk till på lördag. Annars får vi väl ställa in =(  *Håller tummarna*

Nu ska jag äta frukost och hänga upp tvätten jag tvättade igår kväll så att jag kan tvätta så mycket av pyjamasar och sängkläder som kan tvättas i vanliga maskin. Har inte kollat än men det känns som att kanske madrassen måste till grovtvätten, eller kanske åtminstone till de lite större maskinerna i tvättstugan.

Senare ska jag koppla i våran externa hårddisk och bli sentimental över bebis-bilder på Max =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars Max.

2009-02-19 @ 09:05:31
Postat av: Johanna

Usch stackars stackars. Låter precis som när nemi hade sin 12-timmars grej. Hon hade dock ingen diarre men kaskadkräktes 3 gånger under natten och fick duscha och allt. Blev bättre redan dagen efter men tålde inte fullkornsvällingen eller fibrer på en vecka. Hoppas Max blir bättre snart!

2009-02-19 @ 09:15:28
Postat av: Isabel

Du får ge Max en kram på hans födelsedag och gratta honom från oss.



Hoppas han blir bättre till på lördag, stackars liten!

2009-02-19 @ 09:59:44
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men lillen då. Hoppas det bara var något tillfälligt. Jag får grattulera så hjärtligt! Jag hade coolaste grejen att mmsa men Emil sover som en stock. Vi har varit och badat idag.

Kramar

2009-02-19 @ 15:33:22
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0