Oj oj

Vilken natt! Jag har sovit en timme i går kväll och slumrat till och från i en timme nu på morgonen. Max har haft hög feber hela natten, 39,7 så fort supparna gått ur kroppen. Stackars liten =( Men vid tre i natt skulle han ändå leka helt plötsligt, hur funkar det egentligen??? Då hade han "bara" 39,1...
När Marcus gick upp byggde han ett berg av kuddar i våran säng så jag har halv-suttit där med en sovandes Max i famnen i strax över en timme och försökt sova lite själv med. Gick inge vidare för min del dock. När Max vaknade vid 08 hade han återigen 39,7 och somnade som en stock på skötbordet mitt när jag tog tempen. Då vet man att det inte riktigt står rätt till =) Lyckades sätta på honom blöja och pyjamasen och slänga ner en av mina kuddar i hans säng och sen lägga ner honom utan att han vaknade. Får hoppas han sover en stund. Jag äter väl behövd frukost sen är det nog bäst att jag passar på att sova lite jag med.
Får lite krupp-aningar ibland, men jag vet (bara trorjag vet) ju inte riktigt hur det låter och det försvinner så fort han lugnat ner sig så det har inte varit nån fara. Men han är enormt rosslig och tung i andningen!
Får hoppas det inte blir långtvarigt.

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag tycker krupp är så svårt att beskriva, den som alla använder, skällande hunden tycker jag inte att det är ett dugg likt!

Men hostan är hård och låter illa.

Kruppanfallen brukar ju bli värre ju mer uppspelta/upphetsade barnen är.

Så länge du är säker på att han andas som han ska vill de nog inte ens ta emot dig men däremot så kanske du skulle prova lite hostmedicin.

Tror att det finns Bisolvon för barn under ett år men annars så har vi fått ge mollipect till Alva efter att ha pratat med sjukvårdsrådgivningen.

Mollipect är ju effektivt på krupp också om det skulle vara det han ahr.

2009-02-03 @ 09:33:42
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Hanna

Men lillen :) INge kul alls när de är sådär febriga. Skönt är ju att man vet att de inte håller i sej så länge med de där små.



Vi fick en astmamedicin på recept till Emil förra året när han var sjuk. Bricanyl. Den skulle tydligen hjälpa mot rossel men gjorde det inte ett dugg.

De är nog slem som sitter i halsen som varken kommer upp eller ner eftersom de inte kan harkla sej. Blir det bättre om han dricker vatten?

2009-02-03 @ 11:19:26
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tung i andningen beror nog på febern..

2009-02-03 @ 11:20:21
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

Nämen stackars liten :-(

Å va hemskt.. man vill bara ta bort det onda från sitt barn och ta allt ont själv.. konstigt nog:-)

2009-02-03 @ 15:36:35
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0