Leva med barn

Vet inte om boken delas ut till exakt alla blivande föräldrar men vi fick iaf en bok från MVC som heter Leva med barn. Ges ut av Socialstyrelsen eller nåt. En ljusgul bok med ett tecknat litet barn som sitter i en hand. Har inte läst så jättemycket i den men det roliga är att vi har haft samma bok hemma hos mina föräldrar, tredje upplagan tryckt 1989. Den vi fick nu va nionde upplagan tryckt 2002.
Hur som helst, för att komma till det roliga med det hela, i den gamla boken finns jag med på bilder! En dagiskompis pappa va (är, antar jag) fotograf och hade tagit massor av bilderna som var i boken. I den nya boken finns inte längre jag med men min gamla kompis och hans syster finns fortfarande med.
Ända sen vi fick boken från MVC har jag letat mig tokig efter den gamla boken för jag vet att jag sparat den nånstans. Och nu äntligen har jag hittat den! Det är praktiskt att flytta ibland =)

Kommentarer
Postat av: Lina

Va roligt.. dom böckerna måste ni spara.. Max kanske får en nästa upplaga när han blir pappa :-D



Spara gärna artikeln om Anna. Vore kul att läsa... hon pratade om den förrut, men det har jag totalt glömt bort.. om du inte slängt den!



kram

2009-02-08 @ 20:13:48
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0