Ackis

Idag har jag varit på ackis med Maxen. Ringde till Sjukvårdsupplysningen tre gånger inom en halvtimme och alla gånger va dom så överbelastade att jag inte ens fick stå i kö, så jag väntade en halvtimme innan jag ringde nästa gång och då hade jag helt plötsligt plats 3 och en vänte tid på 1 minut. 1 minut blev så klart 5-10 minuter men det var ändå överkomligt.
Hade pratat klart med dom 13.30 och hade då fått en tid på Öron-näsa-hals 14.15!!!! Hallå! Max sov som en stock utan kläder och ingen av oss hade ätit lunch. Men vi lyckades ta oss dit till 14.13, tycker jag va bra timing =) Sen fick vi ändå sitta och vänta till strax efter 15.... Så typiskt.
Hur som helst fick han kortison på plats och recept på Mollipect med hem. Krupp och förkylning/förkylningsastma. Kortisonet hjälpte nästan på en gång men höll inte ens i två timmar. Ska ge honom lite mollipect och se hur det funkar.

Gissa vem som fortfarande har jätteont i halsen, är tjock i huvudet, har klåda i öronen och har börjat kraxa?! Just precis, jag!! Inte så farligt än men det går ju knappast åt rätt håll....

Max sitter just nu och kladdar med potatismos. Kul! Tur att det är helg så vi kan få tvättat golvet.... Han har gått och skvätt saft med nappflaskan under de här sjuka dagarna och där jag inte hunnit torka upp innan det torkat in, där är det numera svarta prickar =( Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0