Söndagen

Lussebullarna smakade faktiskt betydligt mer saffran dagen efter men tyvärr blev dom istället inte lika fluffiga som tidigare år. Men dom blev nog tillräckligt bra för att jag ska prova på det igen nästa jul =) Hade kesella i och dubbel mängd saffran, kanske va det som va knepet helt enkelt!

Igår blev det chokladbollar och mjuk pepparkaka! Att ställa in chokladbollar i kylen va dock ingen hit. Eller rättare sagt kanske det va det det va, hälften är i alla fall redan slut =) Pepparkakan har jag inte smakat på ordentligt än men den lilla bit jag tog smakade mycket riktigt mjuk pepparkaka =) Bakade en för två år sedan efter ett speciellt recept som blev gudomligt god men dum som jag va sparade jag inte receptet....... Jag är egentligen inte så förtjust i mjuk pepparkaka så det känns jättetråkigt.

Efter att mina föräldrar varit här på fjärde adventsfika så skulle vi egentligen sätta igång med städningen men när Max somnat så la jag mig i Marcus famn i soffan och så gott som avled en bra stund. Sen va det inte lätt att hitta energi till städning inte. Slog in paket istället och när Max vaknat tog vi en promenad till Ica allihop, Maxen i pulka efter Marcus =)

Nu sover Max och jag är jättesugen på att baka mockarutor men behöver verkligen städa. Har inte plats i minifrysen för nå mer bakning heller... Ska iaf städa badrummet, sen behöver jag nog vila lite inför tvättiden kl 17, det blir många vändor i trappan det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0