Sömnlös

Verkar inte som att Max vill sova alls, Marcus har bytt av mig igen. Blir så sjukt trött av att natta Max, jag somnar ju innan han gör det. Sittandes. Sjungandes. Måste vara en rolig syn =)
Han somnade nog för sent idag. Alva va här med familjen och lekte lite och med sig hade dom jättegod pastasallad! Max tyckte det va jättekul med så mycket folk i sitt lilla rum =) Men han betedde sig lite konstigt när vi skulle äta och jag trodde han började bli trött. Började försöka natta honom vid 12.30 efter att gästerna åkt vidare, men han fick nån sorts överskottsenergi och somnade inte förr än 13.30. Jag la mig i soffan och sov jag med =) Max kom och väckte mig typ 15.20. Och nu vill han alltså inte somna igen.
Marcus kom ut nyss och 30 sekunder senare kom Max smygandes och sa "mamma lalla, pappa lalla" vilket betyder att jag eller Marcus ska komma och sjunga för honom.

Det blir nog ingen film för mig och Marcus ikväll, jag orkar inte om vi börjar för sent, vilket vi kommer göra nu i så fall...

Max sa förresten "majs" hundra gånger idag när han åt sallad =) Och så påpekade han minsann att kaffekokaren är "nu" (=ny), jag lyckades ha sönder våran lilla igår så vi fick packa fram våran stora...

Nej jag ska väl gå in och sjunga lite igen. Kommer inte orka sitta denna gång vilket betyder att jag kommer somna i hans säng...

God natt!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Alva var lite svår att söva idag också men nu sover hon och snart vi med eftersom jag ska upp och jobba imorgon.

den nya datorn fungerar utmärkt här hemma, vi är såå glada för den.

Jag tycker det är ganska otrligt att jag gillar Dan Browns böcker för de är eg inte min stil. Handlar ju så mycket om naturvetenskap och sådant men han skriver på ett så rba sätt att vem som helst kan läsa ändå.

2009-12-29 @ 22:14:19
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: helena

jobbigt det där när de inte vill sova. vi skippade att sova middag idag och det har gått super. fast då har liam varit iväg på äventyr hela dagen. får se hur vi gör imorrn efter all lek....för ni ska väl med??? Kram kram

2009-12-29 @ 22:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0