Slut för denna gång

Då va julen över och vi är hemma i lägenheten igen. Har varit en underbart mysig och lugn (om man bortser från aktiva Max =) ) jul med mina föräldrar och min bror. Saknade syster och hon saknade oss men hon har haft fullt upp att lära sig surfa på ett Surf-Camp i Australien =)

Vi har alla fått massa fina saker men det här va ju definitivt Max jul =) Han har fått bord och två stolar, Brio tågbanor, kläder, Duplo, bil-garage och fler bilar, kulram, Ice Age-boxen, traktorbok.... Och han älskar alltihop =)

Min pappa va tomte för första gången och det gjorde han galant! Max tyckte det va lite småkonstigt precis när tomten kom men när han fick vara i min mammas famn så va det ingen fara. Han hälsade snällt på tomten och tackade för paketet =)

Det enda negativa har varit Max hosta. Jag har knappt sovit alls och är nu extremt trött. Sitter och funderar på att lägga mig faktiskt... Men det känns lite tråkigt. Mina föräldrar tyckte det va så otäckt med Max hosta, Marcus och jag är ju så vana tyvärr, att dom idag åkte och köpte en extra julklapp åt oss. Dom träffade en tjej på gymmet vars dotter har förkylningsastma, vilket läkarna tror Max har, men ännu värre än vad Max har. Dom hade köpt en luftfuktare och lilla flickan har sen dess blivit mycket bättre! Så nu har vi en luftfuktare på Max rum så får vi se om några nätter om det blivit bättre! Natten till idag hjälpte ingen av medicinerna... =(

Annars har vi lekt ute i snön, promenerat, ätit, ätit, ätit, tittat på tv, myst. Allt sånt man ska göra under julen =)

Helt toppen med andra ord!!
Bjuder på en liten bild här men ska lägga upp fler i bildbloggen. Tycker alltid det är så tråkigt att fota med blixt undr julen för det tar bort den mysiga stämningen från bilderna. Hittade en inställning på kameran som gav mycket "mysigare" bilder, men det va istället svårt att fota saker som rör sig och bilderna blev lite grynigare.


Kommentarer
Postat av: Hanna

hoppas det ger resultat med luftfuktaren! har också hört att det skulle funka bra.

jag skulle ju inte få några julklappar iår men mormor kom ändå med en bok till mej om små sjuka barn. jag slog upp hosta och boken var helt suverän på så sätt att den var kort och koncist. där stod det kort och gott att många föräldrar inte vet om att deras barn har astma och att man oftast kommer på det när barnet har haft en långvarig hosta som max har.

fan stå på dej där om inte luftfuktaren funkar. nån måste ju som sagt vara den första.



kramis

2009-12-26 @ 22:08:18
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: helena

nu när du skriver det så hade min lillebror en luftfuktare i sitt rum i flera årnär han var liten och det funkade suveränt... så hoppas verkligen att det funkar för er också!! Vilket gigantiskt julklappsberg.....KUL!!! Vi måste verkligen ses snart. Tänkte att vi hade kunnat tagit en promenad idag men vaknade upp och såg vädret, så det blev bara en vända med zigge. men vi måste som sagt ses snart...hihihi undrar hur många gånger vi sagt det =) stora kramen till er......

2009-12-26 @ 22:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0