Out of work

Japp, då va man arbetslös en tid framöver. Eller mammaledig igen, vi får se hur vi löser det. Har ju lägstanivådagar kvar för Max så vi kanske kör på dom.

Blev iaf tackad och "tillyckad" med blomma när jag skulle gå för dagen. Skulle tydligen få ett presentkort nånstans med men han som hade det va på jullunch i Stockholm så det kommer med posten. Blomman va en fin julgrupp som står på byrån i hallen.
Kommer inte sakna jobbet men däremot alla original som jobbar där =) Hade inte suttit fel med pengar under januari månad men skulle ju ljuga om jag sa att det blir otrevligt att vara ledig!

Nu ska jag ta och byta om. Max och jag ska hämta Marcus på jobbet vid 17 och sen ska vi hem till mina föräldrar och bror som ikväll får besök från Kina av min morbror! I helgen står det bakning på schemat och så ska vi fixa de två sista julklapparna (fixade två idag innan jag hämtade Max). Sen den vanliga städningen och sånt...

Råkade förresten bli kär i en begagnad bil på jobbet idag! Har hört mig för vad jag skulle få betala för den och väntar på svar. En Opel Vectra kombi från -01, hade ju tänkt oss en lite nyare bil när vi ändå höll på, men den här va riktigt tillfixad så får jag ett bra pris så kanske... Vi får väl se vad dom säger. Vi behöver ju en kombi iaf....
Min bil fick iaf inga anmärkningar på förbesiktningen som jag inte redan visste om. Halvljusautomatiken funkar inte och har inte gjort sen jag köpte den, avgassystemet va rostigt men tätt och skulle hålla ett år till iaf och sist så är ena framfjädern av. Det enda besiktningen stör sig på är fjädern, upptäcker dom det så blir det ombesiktning. Men dom missade det förra året så frågan är om jag ska chansa på att dom missar igen eller om jag ska åtgärda det innan. Delar köper jag billigt genom pappa och det finns säkert någon som gör jobbet svart åt mig på jobbet, mitt gamla jobb vill säga... Har redan hört med en kille som kunde tänka sig att göra det. Men det är ju ändå pengar som inte är roliga att göra av med. Vi får spåna på det under helgen.

Nej som sagt, om man skulle ta och snygga till sig lite åtminstone....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0