Oroligt

Max har de senaste nätterna sovit väldigt oroligt på morgontimmarna. Han ropar ofta på mamma eller pappa i sömnen, smågnyr och vaknar jättetidigt på morgonen och vill att nån av oss ska komma in till honom och klappa och sjunga. Tar ofta nästan en timme innan han somnar om. Han verkar drömma massor, vi har hört honom ropa både titta och nej i sömnen =(

Inte nog med det så har han de senaste veckorna inte velat bada igen. Duscha går bra men inte bada. Stoppar jag i proppen för att fylla upp badkaret får han nästan panik, ropar nej nej och drar ur proppen. Han blir också jättelessen ibland när han ser vatten på tv, typ en bassäng eller fontän eller liknande (inte ett hav eller vattenglas elelr sånt). Förstår inte alls vad som hänt, han har inte ramlat i badkaret eller något sånt och jag tvivlar på att nåt skulle kunna hänt på dagis, dom badar ju aldrig där. Han vill inte ens bada med mig, blir helt förtvivlad stackarn =( Känns lite olustigt....

Däremot är alla fröknar, och jag med, så glada över att gamla vanliga glada, pigga Max äntligen är tillbaks på dagis! Det har varit några veckor med mycket frånvaro och trötthet. Han orkar (eller vill?) fortfarande inte promenera hem från dagis utan åker gärna vagnen. Idag gick han dock en tredjedel av vägen innan han ville upp i vagnen så det tar sig =)

Den 14/12 är det Luciafirande på dagis! Vet att dom tränar Luciasånger och igår började Max helt plötsligt sjunga tippe tippe tippe, tippetapp =) Så sött!! Oavsett vad Max gör under firandet kommer jag bara sitta och böla... =)

Max sover och jag borde passa på att sova jag med. Har varit så trött så jag nästan gråtit flera gånger idag. Känns som att jag har tusen saker att nämna här, har ju knappt nämnt mammas födelsedag och inte lagt upp nå bilder från middagen helelr, har inte nämnt att jag äntligen köpt lite växter i helgen, Marcus har varit på kurs i Stockholm i tre dagar och kommit hem sent på kvällarna, jag som aldrig försover mig försov mig 50 minuter igår, Max sa för några dagar sen sin första tvåords-mening (momo obba=mormor jobbar, det utvecklades sedan till ett ordentligt "jobba" (ibland iaf) och har nu sagts om både momo och pappa), mm mm. Imorn är det också julfest på jobbet, hade sett fram emot ett riktigt julbord någonstans så jag blev lite besviken när jag fick höra att vi skulle sitta i bilhallen som på sommarfesten, men det blir nog ganska kul ändå. Damerna som ska laga maten är väldigt duktiga på det så det blir nog gott iaf!
Det va lite snabbuppdatering det =)

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Lina

Gu va du kämpar.

Tokgravid, hämta och lämna på dagis... jobbet, promenader till och från allt. Tycker du är duktig. Jag skulle gnälla ihjäl mig :-D kram

2009-12-04 @ 08:37:20
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Emil gick också hem från dagis igår. Jag hade glömt vagnen hemma kl 06 på morgonen. Jätteduktig gick han nästan 1 km.



Lustigt med badet. Tror dock att de kan få för sej vissa saker. Emil blev skiträdd varje gång en bil åkte förbi utanför för ett par månader sedan och det passerar ju bilar här hela tiden. Nog bara att visa och förklara att det itne r någon fara..



Jobbigt med morgontimmarna. Kan trösta dej med att vi har så hela tiden, hela nätterna sedan två år tillbaka snart. Man vänjer sej ;)

2009-12-04 @ 13:22:53
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0