Mys i soffan

Max sitter/ligger med huvudet på min mage och äter äpple och tittar på Happy feet. Jag sitter och klappar hans hår. Han är jätterosslig... Men bara han är frisk imorn så blir han ledig i två veckor sen. Jag jobbar alltså sista dagen imorn. Vad jag vet... Blir så trött. Det sista som sades var att jag skulle jobba 50% i första hand fram till julveckan, sen om jag fortfarande mådde bra (hade ju rysligt ont ett tag men det gick snudd på över helt så fort jag gick ner på 50%!!) skulle jag fortsätta 50% i januari med. Men ingen (av de som betämmer och räknas) har frågat hur jag mår, hur jag vill göra eller berättat hur dom vill ha det. Så jag vet inget alls. Först idag fick jag papper på min anställning under december månad. Och det va inte ens ett ordentligt papper utan bara ett underskrivet brev där det stod att anställningstiden blivit förlängd fram till 18 december.

Jaja, vi får väl se hur det blir... Är ju skönt att vara ledig men ekonomiskt sett skulle det ju va bra att jobba januari med...

Vi har varken tagit tag i det här med syskonvagn och inte heller bilbyte. Såååå himla lång tid är det ju faktiskt inte kvar till bebisen kommer. Idag har jag iaf lämnat in bilen på förbesiktning på jobbet, har fått för mig att jag kommer få körförbud =) Skulle kännas skönt att få veta det i förväg i så fall!
Och jag blir helt snurrig på det här med barnvagnar... Jag vet inte vad som är värt att lägga pengar på =( Max älskar ju att gå men han är för liten för att gå långa sträckor själv, plus att man inte alltid har den tiden som det tar. En ståbräda känns inte heller praktiskt just när det gäller lnga sträckor. Så det känns som att vi behöver en syskonvagn av något slag. Emmaljungavagnen vi har sover ju Max i på dagis så i så fall om jag och bebisen ska ut på promenad medan Max är på dagis så får vi dras med en dubbelvagn helt i onödan. Nu blir jag så snurrig så jag inte ens vet vad jag tänker... Vet helt enkelt inte vad som blir mest praktiskt....

Nu börjar det bli dags att tända nån mer lampa här i vardagsrummet....

Kommentarer
Postat av: Lina

Jenny och Anders med Tekla och Ebbe har en superbra syskonvagn. Skit smidig (har dragit den själv) :-D

Om du vill kan jag ta reda på vad den heter!? Jag vet att dom köpte den begagnad. men i jättefint skick.

2009-12-17 @ 16:06:13
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tror på det jag sa förut att köpa en begagnad vagn som max sover i på dagis och så använder ni max vagn till nya bebisen och en stå bräda.

Kommer väl inte gå så långa sträckor? Eller det kanske bara är vi som är slöa här ;)



kramis

2009-12-17 @ 17:50:53
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0