Maxen

Det va intressant att höra lite vad barnen äter för mellanmål. Max åt mycket macka förut men nu för tiden äter han bara pålägget, och det blir inte mycket till mellanmål... Bredbart pålägg drar han av med fingret, smarta pojk. Banan är han inte längre så intresserad av men äpple är fortfarande super. Han har blivit extremt kräsen vad gäller just mellanmål. På dagis har dom enorm variation, skorpor, yoghurtar, hårdbröd, tunnbröd, gröt, frukter, fruktsoppor, riskakor mm mm mm. Igår skulle dom äta knäcke med makrill. Provade det hemma men det va ingen hit. Knäcke med smör, skorpa med smör eller äpple är typ det vi varvar mellan, trist... Kanske ska prova fruktsoppa i helgen.

Det va sista dagen för medicinen igår så idag är han medicinfri. Snoret rinner och han ligger nu i sängen och har hostat sen han somnade för 20 minuter sen... Omöjligt att säga om det är "gamla" hostan eller förkylningshosta. Låter tyvärr väldigt likt den gamla hostan.... Men nu va det ju sagt att han inte skulle få mer medicin, utan gå utan till en återträff med läkare i januari. Spännande tid framöver.......

Som alltid nuförtiden när jag väl sätter mig framför datorn får jag totalt hjärnsläpp och kommer inte ihåg nåt jag tänkt skriva. Eller kolla heller för den delen.... Är helt borta i huvudet jämt nu. Så kan det va.

Marcus och jag tittar på Idol och jag ska, i en bra paus, tina varsin morotskaka. Eller kanske en blåbärsmuffins? Beslutsångest... Max fortsätter iaf hosta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0