Iaf

Idag har Max och jag iaf dammsugit och tvättat golven. Återstår bara att damma av alla ytor, får se om vi orkar det idag. Och vika tvätten från igår, men det är inte så mycket. Imorn är Marcus ledig och vi ska göra köttbullar och köpa Max sista julklapp!

Förhoppningsvis får jag pengar från försäkringskassan imorn för alla vab-dagar, annars blir det en tight månad... Vet inte riktigt hur vi ska göra under januari och februari heller. Antingen går jag till arbetsförmedlingen och anmäler mig, då borde jag få grundbeloppet från alfa-kassan MEN dom har fyra månaders väntetid på pengarna. Så det gör ingen nytta. Alternativet är att jag tar ut lägstanivå-dagarna vi har kvar för Max, men då kan jag ju inte ha honom på dagis. Med hans energi behöver han verkligen vara på dagis, speciellt för att jag ska orka med. Jag blir ju inte piggare och smidigare för var dag som går =) Och jag vill inte riskera att behöva göra en ny inskolning som kanske inte alls går så bra som den förra. Jag vill inte heller ge Max fel signaler genom att "skicka bort honom" till dagis så fort bebisen är född. Vi måste sätta oss ner och klura på det här....

Max va iaf nere på 37,8 för en timme sen och har varit aktiv hela dagen så det kanske inte blev nå värre! Va uppe mellan 4-6 imorse och då va han så varm att han fick tablett igen. Men nu verkar det alltså ganska lugnt. Håller tummarna. Hur jag ska få honom att sova nån middag vet jag inte men det kanske är lika bra att försöka låta bli. Idag vaknade han 10...

Nu ska jag kolla posten. Max tycker det är jättekul att hämta den men den kommer aldrig ända fram till mig. Den hamnar lätt på golvet någonstans på vägen hit =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0