Fasta

Sitter här i soffan och har precis påbörjat min fasta. Imorn bitti vid 8 ska jag, på Mvc, ta blodprov och sedan dricka det vidragaste av vidrigt och sedan sitta i väntrummet och läsa bok i två timmar. Ser inte fram emot det alls! Däremot är det dags för mått på magen och lite hjärtljud och det ska bli underbart! Efter glukosbelastningen ska jag hem och byta av Marcus hemma med sjukt barn så att han kan åka iväg på kundbesök. Han missar ett kontorsmöte på morgonen men vad ska man göra.

Max va iaf så gott som feberfri nu på kvällen så det kanske inte blir så långdraget denna gång. Han fick ju båda hostmedicinerna igår kväll, hostade första timmen men va sen knäpptyst hela natten. Inte kan det väl va så att han ska behöva leva med två hostamediciner i hela sitt liv?
Det va iaf så skönt för oss alla att sova så han fick båda två ikväll med. Och än så länge är det tyst. Men imorn får vi nog strunta i medecinen igen, det va ju så det va sagt och vi måste ju verkligen få se vad som händer när han går utan ett tag.

Nej nu orkar jag inte mer. Ska göra mig iordning och sedan krypa ner under täcket. Tråkigt att det inte blir nå Lucia-firande på dagis imorn men vad ska man göra.

Sov gott!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0