Borta igen

Sitter i Bergsbrunna ikväll igen =)
Marcus är ute med en kompis och lyssnar på musik så Max och jag åkte hit och åt middag. Vi har visst vänt lite på dygnet idag, jag vaknade 9.30, Max 9.50 och Marcus 10.00 =) Hur skönt det än va så gjorde det ju att vi inte riktigt hann med allt som va planerat idag... Jag åkte till Kvantum själv och handlade medan Max och Marcus letade upp pulkan och gick ute och lekte. Efter en stund fick dom för sig att gå till Gränby Centrum så Marcus drog Max hela vägen. Vet inte om jag skulle orka det... Sen åkte vi bil hem tillsammans, åt sen lunch, Marcus nattade Max sent och jag började baka lussebullar. Diskade medan degen jäste och Marcus småplockade lägenheten. Lussebullarna tog bra mycket längre tid än jag tänkt så jag hann inge mer... Marcus åkte vid 18 och Max och jag slängde på oss kläderna så fort jag tagit ut sista plåten 18.15.

Smakade en bulle och jag tyckte inte det smakade saffran om de här heller. Tre år i rad har vi lyckats perfekt med konsistens, färg och form men inte fått nå smak. I år tog jag mammas recept, dubblade mängden saffran men jag tyckte ändå inte att det smakade som det ska =( Min och mammas teori är att dom spär ut saffranet för att det är så dyrt nu, men därför trodde jag ju att det skulle bli bra om jag ökade mängden men icke. Tror inte jag kommer prova nå fler år faktiskt. Om ingen kommer med ett supertips ;)

Får baka chokladbollar och mjuk pepparkaka imorn istället.

Nu måste jag kissa =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

trist med lussebullarna, men tror du inte att om du smakar dem imorrn är de bättre? om man stått i baket/oset själv inbiliar jag mej iaf att man måste vänta ngt dygn. jag är så iaf..

annars är ju chokladbollarna ett säkert kort ;)



nej för fasiken, dra i pulka. skitjobbigt! sprang till bussen för ett par dagar sedan med e efter i pulka. trodde jag skulle föda på bussen så pröva in det =P



kram

2009-12-21 @ 00:27:24
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej!



Är det kesella i det recept som du använder? Annars säger de ju att kesella just tar fram saffranssmaken, vet dock inte hur väl det stämmer. Tyckte också att mina blev "tamare" än tidigare år...



Hoppas allt är bra med er alla, stor kram!

2009-12-21 @ 05:54:15
Postat av: Isabel

Vi bakar med Keselal och dubbla saffranspåsar, det blir ritkigt gott!



Jag är ledig den 29:e om ni kan då :-) Har första hjälpenkurs den 28:e och jobbar dag den 30:e.

2009-12-21 @ 08:46:25
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0