Nedräkning till fastan

Nyss när jag stod i köket och bredde två mackor så flög massor av saker genom huvudet som jag skulle skriva ner här. Men tre minuter senare så är hälften borta och det som inte är borta finns inte i huvudet som en text utan bara i punktform. Som så många gånger förr...

Jag äter i alla fall två mackor för att klara mig till omkring 11.00 imorn förmiddag, ganska lagom till lunch med andra ord. Klockan 22.00 börjar fastan. Är lite smånervös för imorgon faktiskt. Vill ju nästan ha gravid-diabetes bara för att det skulle förklara en massa saker. Men med min vanliga otur (eller egentligen tur, beroende på hur man ser på saken) så kommer proverna se bra ut och ingenting har fått någon förklaring. Men man ska ju alltid vara glad för att man är frisk och innerst inne är man ju det. Men det är alltid trevligt med svar och förklaringar.

Är som vanligt så trött att jag knappt orkar hålla huvud och ögonlock uppe men jag måste sätta mig (inte lägga mig för då somnar jag garanterat!!) och läsa Alkemisten. Precis som med allt annat viktigt, och mindre viktigt, i mitt liv just nu så ligger jag efter med hästlängder. Lägenheten ser ut som en svinstia, köket har under helgen vi varit borta blivit invaderat av blomflugor, hundratals samtal behöver ringas, motionen behöver ökas, hjärnan nollställas...

Nu har äntligen Maxen somnat. Det har varit ett väldigt farande fram och tillbaks, massa nya ställen och ansikten, den senaste månaden. Han är helt enkelt inte riktigt trygg just nu. Nattningarna tar lång tid och han vill inte läggas ner i sängen innan han sover djupt. Men jag förstår honom, han har varit så duktig! Några nätter till här hemma och allt borde vara som vanligt igen.

Får inte ens i mig halva macka nr 2. Men troligtvis kvittar det, jag kommer vara lika hungrig imorgon bitti iaf. Törsten under natten kommer vara värre, får hoppas att jag inte vaknar så ofta i natt.

Nej, nu blir det tandborstning och sedan Alkemisten tills ögonen svider.
Kram och god natt!

Kom förresten på att jag glömde lägga upp text om v14... Men nu är det ju v15 på onsdag så vi väntar tills dess.

Kommentarer
Postat av: Hanna

jobbigt att inte kunna äta. jag är alltid jättehungrig när jag vaknar.

v20 för oss idag. halvvägs kvar :)

2009-08-24 @ 22:16:57
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Isabel

Hoppas det gick bra idag!

2009-08-25 @ 16:15:28
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0