Farligt!

Dels vaknade både Marcus och jag av att nåt surrade till i ett par sekunder nån gång under natten och när jag vaknade nu på morgonen låg en feting-humla mitt där jag går om jag går till toan. Tänk om jag hade varit uppe och trampat på den!! Den är i alla fall utsläppt nu.

Sen har jag börjat drömma så sjukt mycket skumma saker, precis som när jag väntade Max. I natt drömde jag att jag födde en pojke men jag hade så mycket i skolan (??) att jag helt glömde bort honom. Kom på när jag fick ett gratulationskort två-tre dagar senare att jag faktiskt hade en bebis.... Då hade han inte fått mat eller vätska sen han föddes och ingen hade tvättat av honom all blod och gegga =( Han såg ut som en zombie och den bilden har etsat sig kvar i hjärnan på mig... Förra natten drömde jag om en massa spöken och diverse vålnader och monster i ett övergivet 1700-tals slott.

Men det farligaste av allt är att jag har total-lyckats med bakning denna vecka!!! Vi va ju ute och plockade blåbär och grillade korv i torsdags och på de vi kom hem med bakade jag en smulpaj och blåbärsmuffins. Lät muffinsarna va inne i ugnen lite lite längre än sist (vilket va i januari, har inte bakat sen dess....) och dom blev klockrena!! Dom sjönk inte ens ihop! Sjukt goda! =) Smulpajen blev också riktigt god men jag vet inte om man kan misslyckas med en sån? Första gången jag provade. Hur som helst, när jag letade i min recept-pärm efter recepten så upptäckte jag att jag hade ett recept på morotskaka och blev så himla sugen. Så igår bakade jag den och den blev också klockren!!!! =)
Tur att jag fryser ner allt ananrs skulle jag definitivt gå upp 28 kg denna gång med.... Vilket är strängt förbjudet denna gång!

Nu ska jag äta frukost!

Det kommer förresten mer bilder i bildbloggen snart, jag lovar. Har bara inte haft tid och nu jobbar Marcus tre dagar och sen ska vi till Norrtälje torsdag-söndag så jag vet inte om det blir nån tid alls denna vecka =( Men snart så!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0