Vår helg (och vår-helg =) )

Underbart väder! Och vi hann njuta lite av det i alla fall...

På lördagen skulle vi ju fira min far som fyllde år härom veckan. Vi åkte runt och handlade lite först och begav oss till Bergsbrunna strax efter lunch. Te/kaffe och lek i solen på tomten, skön promenad, god mat och till slut massa tårta framför Robinsson. På vägen hem började både jag och Marcus må plötsligt illa, för mycket tårta tänkte jag. Konstigare tyckte jag det va att Max inte somnade i bilen, det är ju annars en klassiker. När vi parkerat hemma kom vi ca fyra meter innan Max superspyr utan någon som helst förvarning =( Skyndar upp i lägenheten och precis innanför dörren börjar Marcus hulka och rusar in på toa. Det bara forsar ur honom. Samtidigt ringer jag B-brunna och kollar hur dom mår.

Pappa mår illa och min syster har spytt ner hela badrummet (kanske lite överdrivet, vet faktiskt inte...) Lägger på telefonen och sen är det min tur... Fyra personer inom typ en kvart. Matförgiftning tänker vi då och börjar filosofera på vad vi ätit allihop som inte de två friska ätit, samtidigt som Marcus nattar Max och jag tvättar av nerspydda kläder. Max sov som tur va hela natten och bortsett från två diarré-blöjor morgonen därpå så verkade han frisk och glad. Marcus fortsatte spy hela kvällen, hela natten och hela söndagen. Jag tror inte jag spydde mer förrän på morgontimmarna och sen inte mer förrän runt 17-18 på söndag kväll. Däremot mådde jag fruktansvärt illa hela tiden. Lyckades dock ta mig till Bergsbrunna med Max på söndag förmiddag så Marcus och jag fick sova i fred under dagen.
Mamma kom tillbaks med honom ca 19.30 på söndag kväll och den 1,5 timme som gick innan han somnade va fruktansvärt jobbig, men det gick.

Sen blev det Max tur igen... Först klockan 23, som tur va hamnade allt på hans kudde så det va inte alltför mycket som behövde rengöras. Inge kul att gå upp och tvätta sus spya när man själv fortfarande bara vill spy... Sen igen vid 00.10 när jag äntligen precis somnat om. Då va det dags att rengöra alla sängkläder, madrassen, spjälskydd, golv, pyjamas och Max... Vi har ett helt berg med nerspydda grejer i vårat badkar =(

Han somnade i alla fall om sen och vaknade vid 6 och va hungrig, ett bra tecken! Idag har han varit pigg och glad men inte riktigt lika aktiv som han brukar. Han har heller inte ätit särskilt mycket... Marcus har legat mestadels av dagen, fortfarande jätteont i magen och har knappt fått i sig något mer än lite skorpor och yoghurt. Jag har piggnat till ganska så bra idag, fått i mig en del mat vilket va tur, annars skulle jag inte orkat med pigga Max idag =)

Fattar fortfarande inte riktigt vad som hände, matförgiftning brukar ju gå över lika snabbt som det kommer, så fort det dåliga är ute. Men men, spelar roll vad det va, jobbigt som sjutton va det iaf.....

Skönt att vi hann njuta lite av det fina vädret innan men tyvärr blev det ju ingen intervju idag heller, troligtvis på typ onsdag-torsdag istället.

Nej nu måste jag skynda mig i säng. Vem vet hur den här natten kommer se ut?! Troligtvis inge mer spya men Max har ju knappt ätit så han kommer nog vakna och va hungrig.

Hoppas alla andra där ute fått vara friska och har kunnat njuta av det fina vädret!! På fredag får vi bebis-besök!! Om vi håller oss friska........

Kommentarer
Postat av: Hanna

men gud vad konstigt! var det ngt som var köpt eller så som ni alla åt av. om så är fallet, ring och meddela dem detta. även om det inte gjorde er sängliggandes en vecka är det aldrig kul med spya. kanske får dem att tänka till med hygien osv till nästa gång. krya på er!

2009-04-06 @ 22:55:16
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Lina

å huua! Kräk-partaj är det värsta jag vet :-( det är ju dubbelst så jobbigt när man har en liten att tänka på oxå och inte bara sig själv.

Men man är tvungen att klara det... :-)

hua hua.. vilken invigning av den nya lägenheten..

kram på er alla

2009-04-07 @ 09:11:41
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0