Rensade tårkanaler

Nu är all tvätt tvättad, (förutom den vita bodyn Max tog direkt från tvättmaskinen och kastade på golvet), torkad och vikt. Kom upp lagom till Spårlöst och satt framför tv'n och storbölade samtidigt som allt blev vikt. Marcus nattade Max som äntligen somnade i lite mer normal tid (normal för oss...) 21.30. Senaste tiden har han somnat riktigt sent, runt 23 så det va skönt! Då kanske vi kan vakna i någorlunda vettig tid så vi kan leka med Helena och Liam imorn!

Annars har Hanna varit här, hon va snäll och såg till så jag fick med Max och all tvätt samtidigt första omgången till tvättstugan så att jag sen bara behövde bära med mig Max. Marcus kom hem vid typ 19 tror jag så de sista två vändorna sprang jag själv.

På tal om att vi va hos tandläkaren idag... Både idag och i februari när vi va på informations-grejen sa dom åt oss att absolut inte natta barnet med välling, det va riktigt ajja-bajja. Och visst, det är väl egentligen självklart, man ska ju alltid borsta tänderna efter det sista man ätit innan man lägger sig annars gror bakterierna. Men ärligt talat, jag känner ingen (vad jag vet i alla fall) som först ger barnet välling sen drar iväg och ska borsta tänderna och sen natta efter det. Inte när dom är såhär små iaf. Såvitt jag vet fick jag också välling när jag skulle sova och jag har alltid haft väldigt fina tänder, knappt haft ett enda hål.
Så nu undrar jag, vet inte riktigt vilka (få...) som läser min blogg, men ni med små barn, ger ni välling på kvällen utan att borsta tänderna efteråt?

Det hände förresten något här ute på gatan på kvällningen (jag är ju så nyfiken av mig) en polisbil och två civil-polisbilar stod nedanför fönstret. En av de civila bilarna stod med blåljus tvärs över vägen och de andra två bilarna stod på cykelvägen. Några poliser pratade med en kille och några med en tjej. Hörde dock inget tumult av något slag så jag har ingen aning om vad det handlade om. *Nyfiken* som sagt =)

Nej nu ska jag lägga mig, kanske orkar läsa lite eftersom det inte blev av förut idag. Trots att Max sov länge så pysslade jag med lite småsaker som att sortera tvätt och så.
Sov gott!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

nej det var det konstigaste jag hört. var ju på sån där grej med tandhygenisiten och hon sa inte ett ord om det. håller med om att det känns lustigt att slita upp barnet för att sedan gå och borta tänderna. nee, där tänker jag köra på som vi vill =P

2009-04-20 @ 23:07:10
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: helena

jag ger alltid liam välling det sista jag gör. han somnar oftast då han äter vällingen. om jag ska vara ärlig så har jag absolut inte dåligt samvete för det. hellre en fungerande vardag med rutiner än sena nattningar pga att de små tänderna skall borstas mitt upp i alltihopa. detta kanske gäller max 2 år av deras liv. och jag har aldrig hört någon med små barn som fått en massa hål i tänderna under deras första levnadsår. man kan ju försöka borsta så gott det går det övriga dygnet. kanske flera gånger om dagen till och med.liam tycker det är roligt att borsta så varför inte utnyttja det. nej, ha inte dåligt samvete micaela. oj det blev ett långt inlägg.. =) sov gott!!

2009-04-20 @ 23:08:15
Postat av: Isabel

Ger alltid välling innan hon somnar. Skulle vi gå upp och borsta tänderna efter det så skulle det vara full rulle igen.

De har ju bara fått mjölktänderna än så länge...

När vi var til ltandläkaren med Alva så sa hon att det var viktigt att borsta iaf en gång om dagen så jag tror inte att de dör av det :-)

2009-04-21 @ 08:12:29
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Lina

Jo vi fick oxå bannorför att vi gjorde så vid ettårs kontrollen. Så vi fick ändra på rutinen helt enkelt.

Vi byter blöja och om till pyamas, sen är det välling-tajm framför tv:n... när den är urdrucken och fördigsnuttad på så går vi in i badrummet och borstar tänderna.. sen blir det nattning med bokläsning och sen är det sova-tajm.

Det tog nån månad innan rutinen satt.. men det går :-)



Lycka till!!

kram

2009-04-21 @ 09:34:43
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0