mer pengar

nu när marcus får mer pengar varje månad så finns det ju en hel massa saker att lägga dom på =) förutom att allmänt höja vår levnadsstandard litegrann så vill vi (i ingen speciell ordning):

•köpa kläder som passar, både marcus och jag
•snåla på föräldradagarna så dom räcker längre (är det nån som vet hur den där regeln om att man måste ta ut fem dagar i veckan efter barnet fyllt ett, funkar?)
•byta ut babyskyddet i bilen mot en ordentlig bilstol
•skaffa ny soffa med schäslong (eller hur det nu stavas)
•köpa en ny och fin byrå till max rum
•köpa ny tv, platt-tv (mest marcus men lite jag med)
•hitta en fyra nånstans (lägenhet alltså)
•ut och resa nästa år
•skämma bort max lite mer
•byta ut akvariet till ett större, minst 150 liter (nu har vi 54l)

•extra frys eller frysbox (mest jag som vill...)


det va det jag kom på nu, det finns säkert massa mer.
nu får ju inte marcus sååå mycket mer pengar så vi måste ju prioritera lite i listan, ta en sak i taget. och vi har nog lite olika syn på hur ordningen ska se ut =) men det ordnar sig!


Kommentarer
Postat av: Lina

Verkligen jätte kul att han fick jobbet. Pengarna är en STOOOOR bonus :-P

2008-09-28 @ 21:55:34
URL: http://endellina.blogg.se/
Postat av: Isabel

Jag röstar för den nya barnstolen som 1:a! Mycket säkrare och skönare för Max!



Jag ahr vägt 55 kg i stort sett hela tiden, när jag och Micke träffades men gick upp till 60 kg så fort jag slutade röka och sedan blev jag gravid strax efter det och fortsatte gå upp.

55 är alldeles för lite, har kollat kort på mig själv och så vill jag inte se ut.

Men 60 känns lagom!



Eran nästa bebis kommer nog tidigare än vad det gör för oss.

JAg ska sätta in spiral snart eftersom detta avbrutet inte är särskilt säkert.

Alva kommer väl vara 4-5 år iaf.

2008-09-29 @ 07:08:46
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0