lite uppdatering

i lägenheten skulle troligtvis det mesta fixas till eftersom det inte va standard. men det spelar ingen roll eftersom någon före oss i kön tackade ja.

katterna tänker vi inte på just nu =)

resan har hittills varit bra! vi åkte hemifrån i fredags och blyfot som jag är så gick det snabbt och smidigt ner till jönköping. två stopp, ett kiss- och amnings-stopp och ett gröt- och mcdonalds-stopp. i jönköping åt vi på max (jag åt sallad, inte hamburgare två gånger på en dag, blä!) och tittade på old school på hotellrummet. på lördag efter frukost fortsatte vi till marcus syster mia och hennes man david i landskrona. det ösregnade de första sju milen men blyfoten kom fram igen så vi kom ifatt. vi slappade och tog det lugnt resten av dan. kollade på bilder och video från deras bröllop i israel, dom va så fina!!
i söndags åkte vi allihop på utflykt till helsingborg och vandrade runt i stan och hamnen och åt "egenfabrikerad" glass. halvsoligt väder så det va jättemysigt! på kvällen spelade vi kort.
idag har marcus, max och jag varit inne i landskrona och vandrat runt. tittat på havet, citadellen, lama-djur och faktiskt varit på museum =) åt lunch gjorde vi på grekisk restaurang. på kvällen lagade marcus sin köttfärssås och sen spelade vi brädspel, settlers.
vi hade egentligen planerat köpenhamn idag men det va spått regn så vi hoppade det. vi åker dit på onsdag istället! imorgon är mia ledig från skolan så då ska vi hitta på nåt med henne. som det ser ut just nu åker vi till ett köpcenter och sen nånstans till havet och promenerar!

max har sovit så konstigt ett par veckor nu. ingen natt har varit den andra lik. nu har det stabiliserats verkar det som. men han somnar ännu senare. 00-10 sover han. så nu är det en timme kvar. han är pigg som en mört. han har börjat gå längs med möbler =) galning..... sen har jag börjat trappa ner på ammandet. han får en hel burk puré på dan. vräker i sig! och så lite fruktpuré till efterrätt =) mumma! tycker iofs inte att jag ammar mindre för det......

tror det är dags för lite tutte nu. vi får väl se om han kanske somnar tidigare ikväll.