damm och skräp

det ser värre ut här hemma än vad det gör när jag är ensam hemma =(
när marcus jobbar så sätter jag alltid igång med nåt så fort max somnat, diska, dammsuga, småplocka.
nu när marcus varit ledig så har vi ju pysslat med annat så fort vi fått chansen. satt upp tavlor, skrivit ut foton och hängt upp, sorterat och rensat förråden, allmänt bara umgåtts. allt annat har kommit i andra hand. eller tredje eller fjärde.
vi städade överallt innan vi fick gäster i fredags men nu va hela lägenheten ändå full av damm sen vi rensade förråden =(

så nu när max har varit snäll och sovit i nästan två timmar så har vi diskat, dammsugit, tvättat golvet och städat badrummet. jag har hunnit påbörja en packlista, men inte ens skrivit klart max prylar. halv 17 ska jag iväg och hjälpa bror min med skjuts eftersom han ska lämna in bilen på verkstad. känns inte som jag kommer hinna med nå träningar innan vi åker. vi får väl se. känner mig allmänt snurrig och verkar inte få nåt gjort. trots att vi är två hemma. men nu är ju iaf städningen avklarad =)

Kommentarer
Postat av: Hille

Jasså han har jobbat så mycket sen Max kom? Tråkigt, men skönt att ni får åka iväg iaf tillsammans. När åker ni? Var i södra sverige ska ni? Jag ahr varit sjukskriven ja, men det är lite bättre nu...jobabr halvtid. Det räcker. När har du planer på att börja jobba igen?

2008-09-02 @ 15:22:55
URL: http://hilleihovet.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag tycker att det är lättare att hålla ordning på vardagarna, när Andreas inte är hemma. Man har sina rutiner och när de är borta på jobb, blir man mkt effektivare än när de är hemma.

2008-09-02 @ 15:34:07
URL: http://hannamariak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0