småstressigt

idag har varit en tidvis stressad, men mestadels lugn dag. vi gjorde oss iordning och åkte till bergsbrunna. tänkte lämna max där en snabbis, innan far min skulle skjutsa syster-yster till station, så jag lite lättare och smidigare kunde ta mig till barnens hus med gåvagn och kartong.
väl i bergsbrunna upptäckte jag ännu en diarré-blöja som självklart hamnat snett och hamnat på alla kläder. så sent som i förrgår tog jag upp extrabyxorna ur skötväskan eftersom jag inte behövt dom på flera månader. body och strumpor hade jag däremot.
eftersom jag kom till b-brunna lite i sista sekund fick jag lite smått panik när jag nu behövde köpa kläder till lilla stackarn också. men jag sprang ut till bilen igen, gasade lite extra och kom fram till barnens hus väldigt snabbt. där skulle tjejen jag pratade med självklart ut på lagret och mixtra med vagnen och hon tog evigheter på sig!! men jag fick till slut en ny vagn och sprang med lådan under armen in på lindex för att köpa bebis-byxor.
självklart skulle jag plocka på mig ett par byxor med "3 för 2" lapp på så då va jag ju tvungen att plocka ut två grejer till. sen ut till bilen och så gasa lite extra igen. men så fick jag lite ångest för tänk om jag skulle krocka och max skulle bli utan mamma?! så då saktade jag ner lite grann. kom tillbaks med 10 minuters marginal. lämnade lådan i bilen, började klä på max de nya byxorna och ytterkläderna (pappa skulle bjuda på lunch när vi skjutsat malin), kom på att maten fortfarande låg i bilen, sprang och hämtade påsen och bilbarnstolen, håller på och tappar allt när marcus ringer på sin lunchrast, ber att få ringa upp senare och gör iordning välling to go. sätter max i bilstolen, kissar och sen vart det lugnt och ingen mera stress =) glömde ringa marcus stackarn men han ringde igen. sen åt pappa och jag lunch på lyktan!
väl hemma i bergsbrunna igen låg max och sov på min mage i soffan en timme medan jag tittade på that 70's show =)

det va en massa alkisar på lyktan =( det va längesen jag va där men det brukade inte va så många där förr. inte på lunchtid... trist. man får ju inte va ifred ens, dom ska bara snacka en massa skit jämt. en tjej ville bjuda mig på öl och tyckte jag hade en jättesöt bebis... en kille gick runt med en utklippt artikel i fickan, om en påverkad kille som gått bärsärkagång (heter det så??) på nåt uteställe, slängt ut bartendern och själv tagit för sig av dryckerna. jag hade sån lust att fråga om det va han själv artikeln handlade om. han hade en sån på 7 år...

jaja, johanna och nemi kommer hit imorn så nu ska jag försöka diska lite snabbt medan max sover. behöver egentligen väcka honom så han somnar tidigt men stackarn har inte ens sovit två timmar idag... går inte att hålla honom vaken då inte.

tack och adjö!

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tror att det heter bergsäkrargång.. men jag vet inte.. :-)

2008-10-27 @ 21:43:28
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0