helgen

de senaste nätterna har max sovit 11-12 timmar i streck (sträck?). somnat nån gång mellan 22.30-00.00 och sovit till 11. men han skriker till i sömnen så många gånger under natten så jag vaknar heeela tiden. lite jobbigt... nu har hans näsa börjat rinna också så han tyckte det va lite otäckt att somna igår. men det gick ganska snabbt ändå. ska börja jobba på att vända hans dygn lite snart men just nu är jag så himla trött!

helgen har gått alldeles för fort som vanligt. i fredags va isabel, alva och taxvalpen rulle här =) dom va så söta allihop! max tyckte rulle va jätteintressant och skulle följa efter honom hela tiden men så fort rulle kom till max istället så blev han sur. han fick inte komma fööör nära =)

i lördags klippte jag mig ju och hämtade ut ringen och sen bara flöt dagen iväg. tror inte vi gjorde nåt direkt. i söndags tog vi en tur ut till björklinge igen för att kolla omgivningarna. det är inte många tomter som ser ut som den dom visar på uppsala hem inte. och våran är snudd på den fulaste på området. minst i storlek och minst tillfixad. men det finns i alla fall en tomt.... vi kommer inte ha någon sol på baksidan, alltså varken på trallen eller balkongen. men på framsidan är det nog eftermiddagssol. massa fina stigar in i skogen såg vi, lite jobbigt med vagn kanske men det dröjer ju inte så himla länge tills max kan komma med på småutflykter utan vagn. vägen till hemköp va bra och kort men usch vilka priser dom hade!! blöjpaketen kostade 20kr mer, barnmats-burkarna 2-3kr mer, ersättningen 10kr mer.... det va ju mest barngrejer jag kan priserna på, marcus sa att 50cl cola va en krona dyrare och chips va också en krona dyrare =) det blir i så fall till att ta utflykter till ica maxi... men det är ju iaf väldigt mycket skog och bra lekytor och det luktar friskt och gott =) det verkar vara mest svenskar i olika åldrar som bor på området och jag kommer nog inte behöva vara rädd när jag går ut och går. vi mötte flera stycken som hejade glatt på den lilla lilla promenad vi tog =)

det va nåt mer jag tänkte på men det flög bort... jag är i alla fall fortfarande förvirrad.

Kommentarer
Postat av: Hanna

jag har länge tänkt att jag skulle försöka träna bort att han vill ha mat på natten, typ försöka söva om honom eller så. men det är nästinpå omöljigt. ibland går det och ibland är han helt förtvivlad. mamma säger att det finns vissa barn som behöver nattmål en längre tid. typ min bror.. tills han var 4 år =/ =)

2008-10-13 @ 15:19:47
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Hanna

lite konstigt var det. testar igen imorrn.

lagar du ngn mst till max som du kan tipsa om?

känner inte att jag prioriterar att laga mat till emil när han inte äter såpass mkt att det är ok med burkmat, men när han vill ha mera mat får jag nog börja göra egen.



nej inte vägt han, men är han är nog uppe på 11 kg. tung kille.

2008-10-13 @ 23:59:06
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Isabel

Ni får åka och storhandla eller veckohandla så tjänar ni på att åka till en stormarknad istället.



Jag har fått ett nytt akvarie! På 180 liter.

Hur kul som helst!



Jobbigt att Max är snorig, hoppas det inte var Alva som smittade honom, hon är fortfarande helt snorfri nu.



Ang vaccinationerna så har Alva fått vid 3, 6 och 12 månader och det har varit samma saker.

nu ska hon få vid 18 månader och det är mot andra grejjer.

2008-10-14 @ 10:11:29
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0