öf mm

max somnade kvart i nio. vågar inte tro att det är för natten men han va väääldigt trött... det brukar visa sig!

idag hade dom "baby-gudstjänst" istället för sångstund på öppna förskolan. inte direkt vad man kom dit för men det gick bra ändå. alla barnen satt förvånansvärt tyst och lugnt i bänkarna. tre tjejer från stordammen va där, årskullen under mig. den ena hade en dotter på tio månader och en annan hade en son (vet ej hur gammal men minns att hon iaf va gravid samtidigt som mig, över året iaf för han knallade på riktigt bra) och va hög-hög-gravid igen. då har man jobbat på bra!
johanna och jag tog oss en tur på stan efterår. sen handlade vi och hämtade marcus på jobbet.
jag hade förresten för en gångs skull tänkt ta bussen istället för bilen. stressade som en tok för att hinna med och kom precis i tid. bara för att upptäcka att jag va vagn nummer fyra som ville åka med. så jag fick snällt springa tillbaks till bilen istället! får se när jag vågar ta bussen igen....

imorn ska jag i alla fall få hjulen fixade! känns bra. jag har inte riktigt vågat fråga på jobbet för det känns som att alla glömt bort mig =( jag får ju skylla mig själv eftersom jag bara varit och hälsat på två gånger sen jag slutade jobba, varav en gång efter att max föddes. men vad ska jag där och göra liksom?

två gånger under tiden jag skrivit detta inläg har jag fått gå och trösta stackars maxen som vaknat med panikgråt =(
somnar igen så fort jag tar upp honom men vaknar direkt när jag lägger ner honom... får se om det går bättre den här gången!

jag är i alla fall äntligen färdig med disken. japp, samma disk som jag tjatade om igår...
och idag höll vi matschemat, ugnstekt falukorv i skivor med potatis och stuvad spenat. mumma! men eventuellt funderar vi på att ändra om redan imorn... fick så mycket potatis över och vi har köttbullar i frysen. lätt och gott att steka upp!

nu gråter max igen =( marcus tog upp honom den här gången. återigen knäpptyst så fort han fick ligga i en famn. undrar vad det är för hemska tankar han har i sitt stackars lilla huvud? blir så ledsen när han är ledsen... =(

jag har väl inget mer vettigt att skriva tror jag. vi hörs och ses!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Känns det bra att åka ned till jobbet ikväll?

Skönt att de kunde fixa det så fort för vinterhjulen behövs verkligen, speciellt när man bor här ute!

Jag ahr åkt på mina över en vecka nu!

2008-11-06 @ 07:36:56
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0