Nya rutiner

Jag kom nu på morgonen på att jag äntligen ska ta tag i det här med att snurra lite på max dygn, och att ändra mat-rutinerna lite. Funderar på att sluta amma helt. I några veckor nu har jag ju bara ammat det första målet, och det enbart för att det är mysigt. Men det känns inte som att max behöver det längre, det verkar inte ge honom särskilt mycket mättnadskänsla. Om jag är redo vette sjutton =) Men det spelar ju inte så stor roll.
Så jag tänkte väcka honom nu på morgonen och ge honom lite ersättning och en macka istället. Men jag går bara runt och velar och kan inte bestämma mig (lite separationsångest) så jag har inte väckt honom än. Och av någon anledning sover han länge idag...
Sen kom jag på att det är kanske dumt att börja med nya rutiner denna vecka. Max och jag åker ju till min morfar torsdag-söndag och då kommer alla rutiner ändras lite i alla fall. Så det kanske är smartare att vänta tills nästa vecka.
Eller så är det här bara svammel för att jag är rädd att förstöra allt så han börjar vakna fem gånger varje natt och såna knäppa saker. Men det är ju i så fall ännu bättre att ta det nu, och inte när det sen är dags att börja jobba.

Förstår verkligen inte varför han sover så länge idag. Händelserik helg visserligen...

Kommentarer
Postat av: Lina

Förstår hur du tänker...

Är det inte dax för välling snart? Det ger en lite mer mättnadskänsla än ersättning (vad jag förstår) Jag bytte iaf ut bröst mot välling, visst var han lite kinkig, men han lärde sig älska vällingen ganska fort:-)

2008-11-10 @ 12:42:18
URL: http://endellina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0