Hej hopp!

Kaos-dag där allt gått mer eller mindre fel fast ändå blivit bra i slutändan. Mycket trevlig dag i alla fall.

Gästerna kom och lekte och åt och promenerade, mycket bättre plogat och allmänt lite lättare barnvagns-väder idag! Uppsala hem-gubbarna lyckades pricka in att komma samtidigt som vi va på promenad, skönt! Dom glömde en tång av någe slag så nu är vi en sån rikare =) Jippi, precis vad vi behövde! (?? Kanske inte)

Sen bar det av till stan, uträttade lite ärenden åt mamma, rättade till lite saker som blivit fel och som återigen blev fel men som till slut blev bra ändå. Som sagt. Mötte upp Marcus för att bege oss till en lägenhet i Sala backe som vi plötsligt blivit erbjudna visning på. Eftersom vi hade bråttom till födelsedagskalas så sprang jag upp medan killarna satt kvar i bilen. En trappa upp i värre spiraltrappa än hos oss, Nej tänkte jag! Men lägenheten va jättefin med hyreslägenhetsmått mätt! Den tar vi sa polisen! Nackdelen med AP-fastigheter är ju dock att vi inte har en aning om vilken köplats vi har. Bara att vi är bland de tio första... Så vi får se.

Tillbaks till bilen där Marcus höll på att kissa på sig, kisspaus på McDonalds Fyrislund. Ett till stopp för lite ärenden och slutligen ett stopp på Ica Sävja för att uträtta ärenden åt syster Malin. Sen äntligen framme vid födelsedagsbarnet!

Massa massa god mat, pappa du är bäst! (Har jag frågat om du kan va barnvakt på torsdag??) Trevligt och mysigt som vanligt, älskar min familj!

Väl hemkomna, Max har somnat, Marcus gör sig iordning och jag håller på att slockna. Hittade en till tand på Maxen, nr 4 i ordningen. Det förklarar väl troligtvis varför han hade så ont första gången han vaknade i natt. Trodde det va magen (dålig mamma...). Pratade vi inte om det idag, Isabel, att Max bara hade tre tänder än så länge? Well, nu har han fyra! =)

Nej som sagt jag håller på att slockna. Borde egentligen duscha eftersom jag inte kan visa mig ute imorn, utan att få det gjort. Och det brukar vara svårt att få gjort när Max är vaken. Vet faktiskt inte alls hur jag ska lösa det. Vill ju till öppna förskolan imorn. Men jag orkar inte nu. Det blir som det blir. Får gå ut och rulla mig i snön imorn!

Sov gott!!

Kommentarer
Postat av: morfar till Max



Tack för berömmet!

Angående barnvakt på torsdag: han är väl inte lös i magen av alla tänder ha ha?

2008-11-26 @ 10:37:32
Postat av: Hanna

Jorå han är bättre. Berodde nog på tänderna i överkäken som spruckit fram. Misstänkte nästan det, eftersom Max fått sina tänkte jag att Emil kommer nog inte långt efter. Han var riktigt dålig i måndags men efter medicin är han mkt piggare. skönt! :)

2008-11-26 @ 11:20:07
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Hanna

Kudden ja. Vi hade den först så han inte skulle lägga huvudet mot sängkanten, men en natt så låg han på den och sover faktiskt på den. Vi brukar lägga honom nedanför men han ålar sej upp på den. Den är så platt men bra när vi lägger honom på sidan, typ nu när han är täppt. Har max ngn kudde?

2008-11-26 @ 11:21:43
URL: http://hannamariak.blogg.se/
Postat av: Isabel

Ett jättetack för igår!

Vill hemskt gärna ha recept på den där röran jag fick till tortellinin! Flera som blev sugna på det.



Jag hade fått in mina pengar sent igår, skumt att de skickar dem så sent! Får väl räkna med 26:e ifortsättningen... Kommunen är ju iof inte kända för att vara snabba, de är kanske avundsjuka eftersom de får pengar den 27:e... Vem vet?



Måste ju ha blivit superstressigt igår för er!

Jag fick stå och vänta på Micke på parkeringen i 30 minuter för jag fick inte upp bagageluckan, fick åka till Biva sedan för att få upp den, drygt i kylan!

2008-11-26 @ 15:33:36
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0