Fängslande

Jag har precis tittat på en film på tv, Goyas ghost's. Goya fanns ju på riktigt (spansk konstnär under spanska inkvisitionen) men jag vet inte hur mycket som va sanningsbaserat i filmen. Men jisses vilka tragiska öden! Jag fastnade totalt. Och både Stellan Skarsgård och speciellt Natalie Portman spelar underbart bra!

Jag kom iväg till mammas jobb iaf och jag fick en massagetid på torsdag (Kan du va barnvakt pappa?) Mådde mycket bättre efter några timmar.
Det va jättekul att få se hur mamma jobbar. Vilket ställe! Och vilken utsikt! Mitt inne i stan. Man kunde se ända till Bergsbrunna, Gottsunda, Kristallen, Salabacke och man såg både Ackis (kanske mindre fint...) och slottet. Domkyrkan minns jag dock inte om man såg. Men man överlever utan =) De flesta barnen va runt 1,5 år så Max satt mest och tittade på dom bara. Som vanligt va han mer intresserad av mammorna =) Men allra mest intresserad va han av flipper-spelet som stod i ett hörn av lunchrummet!! Det både blinkade och lät =) Det fanns frukt och rån och tårtor... Mumma! Och lyx!!

Max somnade för en timme sen och jag ska börja göra mig iordning. I helgen ska vi städa (som vanligt), få upp sommarhjulen till förrådet och montera i den nya stolen i bilen (prio 1), shoppa julklappar (dock tomt på idéer än så länge) och umgås.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0