max-abstinens

max sov länge idag, ända till strax efter nio. jag vaknade dock för ett bra tag sen, dels för att nån granne spelade hög musik på morgonkvisten och dels för att jag inte hörde max. aldrig är man nöjd...

han va iaf jätteduktig hela kvällen igår, hade lite feber en stund men inte farligt. så nu har jag för första gången stoppat upp nåt i rumpan på nån. höll på att skita på mig (vilket max gjorde när jag drog ur termometern) när jag läste att den skulle in minst två centimeter!! det är ju hur mycket som helst i hans lilla rumpa! men det gick bra så klart. det är mycket man oroar sig för i onödan här i livet.

vi har fortfarande inte hört nåt om katterna så det går nog bra! dom får nog en massa gos och kärlek!

idag ska jag nog ta mig till gårdsvägen. min mamma hade max-abstinens =) och så ska vi hämta ett paket från gammelmormor, spännande! sen måste jag ta mig ut på promenad. har slarvat ordentligt med det på sistone, är ju så himla nära mitt första "efter-graviditeten-vikt-mål"! då kan jag ju inte bara slappa till.
önskar lite bättre väder dock...

Kommentarer
Postat av: Isabel

nu vet jag inte vad du har för termometer men det räcker att föra in metallen längst ut och lite till.

Jag tempar i armhålan istället. Så gjorde de även på sjukhuset på Albin men det blir ju mer korrekt i ändan.



Det blir jättera på torsdag! hoppas alla hålelr sig friska nu! :-)

2008-05-20 @ 16:04:17
Postat av: Anonym

Örontermometrarna ska tydligen visa mest fel enligt de på sjukhuset!



Barn ska väl ha samma temp som oss men vill man veta en persons normaltempt så får man ju ta tempen flera gånger när man vet att den frisk.



Har skrivit prov idag som gick bra, ett av två prov denna vecka avklarade. Nu börjar man se ett slut på allt!

2008-05-20 @ 22:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0