max sömn

han verkar sova lite mer på dagtid nu och han har också somnat lite tidigare på kvällarna. undrar om det kommer fortsätta så =)
i fredags somnade han i mitt knä med tummen i mun vid 22 redan. trodde han skulle vakna efter en kvart som vanligt så klockan hann bli 23-23.30 iaf innan jag la honom. sen sov han ändå till 07.45 fast han somnade ca 1,5 timme tidigare än vanligt.
igår kväll somnade han som en stock redan vid 20.30. då hade jag inte bytt blöja, inte satt på honom pyjamas, inte gett honom nån ersättning och inga ad-droppar. strax efter 22 tog jag upp honom ur vagnen och började göra honom i ordning för natten och han vaknade inte förrän jag började tvätta rumpan! det blev väl antagligen lite kallt =) sen fick han droppar och ersättning snudd på i sömnen och sen gick vi och la oss! har inte kommit i säng före 23 på jag vet inte hur många veckor! och max sov iaf till 07.15 imorse. andra omgången blev däremot inte så lång men jag hann duscha och äta frukost lite snabbt iaf.
vi får väl se om det är nåt som kommer hålla i sig!

det är så skönt nu när han roar sig själv mer, jag får ju mycket mer gjort! det börjar ta sig =) idag satte jag igång tvätt medan han pratade med mobilen ovanför skötbordet (höll koll på honom hela tiden!) och sen vek jag tvätt inne i blivande barnrummet medan han låg i baby-gymmet. tänk om katterna flyttar och jag kan ha baby-gymmet i vardagsrummet, vilken frihet!!!

sen har vi inte hunnit mer mellan amningarna. efter denna (jag ammar nästan alltid när jag bloggar) så ska jag antingen gå ut och gå (men det blåser ju så mycket!!) eller sätta max i babysittern och steka upp en massa blodpudding och plocka undan den rena disken. sen har vi ju den där to-do-listan.........
men det verkar iaf va för kyligt för att försöka "slösa" bort tid i solen =)

nu har det gått 2 timmar och 47 minuter sen jag skrev dagens första inlägg och det har fortfarande inte kommit ut på sidan! skumt.... och irriterande! alla tre komme väl ut samtidigt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken lyx du har det med Max sömn! Så länge sov Alva aldrig under sina första 11 månader! Njut!

Inatt ahr Micke varit uppe och sövt om jag vet inte hur många gånger! Säkert över 10 gånger så nu är jag och Alva uppe och leker och han får sova en stund extra fast jag eg måste plugga.



Jag längtar så till denna veckaä r över! Jag känner mig svag efter magsjukan och så fort jag anstränger mig blir jag yr och illamående så jag försöker ta det så lungt det går men det är inte det lättaste med en vild Alva.



Ha en bra dag!

2008-05-13 @ 07:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0