sömn

jag fick inte sova nå mer efter midnatt tisdag till onsdag. eller jo, en timme mellan 4.30-5.30 =)

igår va han vaken ganska mycket så jag fick inte direkt nåt gjort då heller. men mamma kom efter jobbet och hjälpte mig med disken och såg till så jag fick duscha. väldigt uppskattat! sen följde jag med henne hem till gårdsvägen. vi tog en kort promenad (eftersom jag inte orkar mer än korta ännu...) och när vi kom in så fick jag sova i typ 45 minuter.
eftersom marcus skulle jobba över sent igår med bestämde vi att jag skulle sova över och så skulle mamma ta hand om max om han bestämde sig för att va vaken hela denna natt med. han somnade efter amningen vid typ 19 och jag sov en halvtimme i soffan. vid 22 gick jag och la mig och va övertygad om att han skulle vakna för nästa amning vilken sekund som helst. jag skulle bara slumra lite, men somnade som en stock!
vaknade inte förr än mamma kom in vid halv tre och sa att det va dags för mat. han sov från sju till halv tre!! men gissa om han va hungrig då. ammade i typ 40 minuter och fick abryta honom efter en dunderbrak i blöjan =) sen ammade jag typ 40 minuter till.
vid halv fem sov vi båda två som små grisar igen =) jag vaknade 8 och max vaknade 9. har absolut inte fått sova så mycket sen födseln! 4½ timme i sträck kan jag inte minnas när jag sov sist... de sista månaderna av graviditeten vaknade jag ju för att kissa ca en gång i timmen. känner mig riktigt bortskämde nu!!

hade skrivit mer i inlägget men när jag skulle publicera det så loggades jag ut. det här va det enda som sparats och nu orkar jag inte skriva om resten... =( irriterande!

Kommentarer
Postat av: Hanna

vad härligt och vad skönt att få vila lite. 4 timmar klarar man sej ganska länge på.
3 timmar är vad jag behöver i hel sömn sen kan jag sitta och läsa när jag ammar de resterande 2 ggrna på natten. skumt :)
amningen funkar bra? en jäkel på att äta länge! Vi som har stooora barn som behöver mat typ hela tiden. idag har jag nog gett mat en gång i timmen.
får ta hjälp av ersättning då, men det funkar bra :)
hör av dej något på söndag om du har lust och ork att ses nästa vecka. jag kan ta mej ut till er för en kort promenad om det skulle vara lättare för dej :)
kramar och önskar en goodnatts sömn

2008-03-13 @ 21:59:44
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Isabel

Skönt att du får sova! Man behöver det ibland men det är så jobbigt att gå med denna sömnbrist hela tiden.
Jag kunde tyvärr inte slappna av om inte Alva var i rummet så jag ahr haft henne mestadels själv men nu är det Micke som får ta nätterna när jag inte ammar längre, han är ju faktist pappaledig ;-)
Hoppas ni mår bra!
Kram

2008-03-14 @ 09:20:59
URL: http://issapissastankar.blogg.se
Postat av: Lina

Nej, jag förstår.
Du hade väl så att du var tvungen att tillägga nått hormon..(?) så helt ett tankefel är det ju inte.. men det är ju bevisat att det funkar med motion för vissa. Imponerande för dom det funkar :-)

Ja njut av tiden då er lille kille ligger där han ligger :-)
Det ska jag göra nästa gång jag får barn!! hihi
Tiden går så fort att man vill vrida tillbaka klockan ibland..
ha en bra helg!
krama om hela familjen!

2008-03-15 @ 21:34:57
URL: http://endellina.blogg.se
Postat av: Magdalena

Hej!
Var bara tvungen att säga att det är så kul att läsa hur det går för er :)
Syns nästa helg!
Kram

2008-03-16 @ 11:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0