måndag

första dagen utan marcus! det har gått bra. jag fick en tid på ackis gyn-akut för mina magsmärtor jag haft sen förlossningen. har haft en riktigt konstig obehaglig smärta uptill i magen, inte nere vid operations-såret. det har bara blivit värre och värre och nu gör det så ont så jag bara gråter när det sätter igång. värst är det av nån anlednning på kvällen/natten. dom ville i första hand se om det va nåt med magsäcken, nån typ av magkatarr eller så, så nu ska jag gå på medicin några veckor och se om det blir bättre. håller tummarna!! jag kan inte ens ta hand om max när det gör så ont som det gjort de senaste dagarna =( bär jag honom eller har han liggandes på magen/bröstet så blir det bara ännu värre.... kan inte sova med det heller. får se om det funkar med medicinen!

pappa kom och va barnvakt när jag va på ackis och sen följde jag med hem till gårdsvägen. marcus har hur mycket som helst på jobbet så han fick jobba över redan första dan =( hon som skulle hjälpa till med hans kunder när han va borta va sjuk hela förra veckan..... så han kommer jobba över i alla fall både tisdag och onsdag med....

vägningen va trevlig i alla fall, har gått ner typ fyra kilo den här veckan med. 16,2 kilo är borta nu efter tre veckor. men det återstår fortfarande 11,5. plus att jag inte skulle ha nåt emot att tappa ett par kilo till efter det.... hoppas snittet läker snabbt så jag kan börja gå lite längre promenader snart!!

ska börja ta mig ut och träffa folk nu också. börjar med en lunch med carro på stan på onsdag. kanske dags för första offentliga amningen då?! =) när marcus och jag va på stan sov max hela tiden. som en stock... undrar vart man smidigast äter lunch med bebis och vagn? dags att lära sig sånt. toaletter med skötbord och grejer... =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

åh gud, sånt känns jättejobbigt tycker jag. att både amma och leta skötbord på offentliga platser.. kanske vanesak?!
otäckt med magsmärtorna. jag hoppas att det blir bättre, vill gärna träffa er snart! :)
har precis sövt våran bebis och ska lägga mej nu. hoppas ni får sömn inatt allihopa!
kramar

2008-03-11 @ 23:32:32
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0