plugg

idag kommer cissi hit en sväng! det va längesen! och sen ska jag gå och se till så johannas katter har det bra och även visa upp deras lägenhet för en potentiell "bytare". hmm... ska man kanske bli mäklare?

jag har kommit fram till att jag måste plugga vidare. till vad som helst egentligen. bara jag får ett yrke, ett jobb och mer pengar. både marcus och jag har världens sämsta löner, både allmänt sett och inom våra respektive brancher. så vi känner båda två att vi nog måste göra en helomvändning för att inte bli fast i en hyreslägenhet i gottsunda resten av livet. för det skulle kännas som ett rejält misslyckande.

men hur ska vi lägga upp det här då? vad ska vi plugga? vem ska plugga först? vi har ju aldrig råd att plugga båda två samtidigt... och skulle vi göra det så måste ju max gå på dagis typ dygnet runt för att vi ska kunna plugga ordentligt. det går ju inte. jag vill ju inte ens ha honom på dagis mer än halvtid... för min egen skull helst inte alls.
och så vad... har ju fortfarande inget speciellt som intresserar mig. jag kan ju inte bara hoppa på en utbildning, vilken som helst, bara för att få mer pengar när jag jobbar sen. inte med alla hundra tusen i studieskulder...
marcus är ju väldigt intresserad av datorer och teknik så det har väl han funderat lite på. jag antar att jag får börja jobba på ica, där är det i alla fall bättre betalt än på mitt jobb...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0