det börjar hända grejer!

under veckan på gårdsvägen så började max vända sig från rygg till mage och nu gör han typ inget annat. vart vi än lägger ner honom så vänder han på sig! det är så kul att se =) han har redan börjat försöka krypa och gå, men där är han lite tidig för sitt eget bästa. fly förbannad kan han bli när det inte går =) äter upp fötterna gör han hela tiden!

nyss la jag honom på rygg i babygymmet med huvudet åt fönstren sen gick jag in i köket. när jag gick och titta till honom så låg han på mage istället, fortfarande med huvudet åt fönstren. nästa gång jag kolla till honom så låg han plötsligt på mage men åt andra hållet, med fötterna mot fönstret!!! det hade jag velat se hur han lyckades med... babygymmet va inte skrynkligt alls så jag förstår inte!

nu ser jag att jag slarvat när jag tvättade honom efter gröten. han har fortfarande fläckar här och var i hela ansiktet. han är så jobbig att ge gröt nu. han blir så ivrig och ska hela tiden hjälpa till att hålla i skeden. det är nästan mer som hamnar utanför nu fast han kan svälja. kladdigt värre blir det... men kul är det =) ikväll ska vi prova med morötter. ska iaf koka ihop lite så vi kan prova imorn om det blir sent. jag ska göra min lax ikväll men vi vet inte riktigt när marcus kommer hem.
vi provade lite potatis på gårdsvägen men det va ingen hit. hade i ersättning men alldeles för lite så det blev kletigt som klister. han höll bara på att sätta i halsen stackarn =( får ha i mer vätska nästa gång.

nu ska vi nog kolla blöjan tror jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0