fobi

vart vänder man sig för att bli av med en fobi?
jag har så länge jag kan minnas varit livrädd för getingar. vet att man ska sitta still, men det går inte. inte en chans. springer och hoppar...
förut har det ju inte direkt spelat nån roll, skadar ju ingen annan än mig själv. men nu, med lilla maxen, hur ska detta gå? funderade på det redan när jag va gravid men tänkte att det ordnar sig nog. men det gör det inte! jag är lika rädd nu och får dessutom ordentliga ångestattacker för att jag känner mig som en värdelös morsa. hur ska jag kunna lära max att sitta still och inte vara rädd? och hur ska jag kunna skydda honom? hittills har jag bara råkat ut för getingar där det varit andra med oss. då har jag precis som förr bara sprungit därifrån och lämnat max kvar hos dom andra. kommer jag springa ifrån honom när vi är ensamma med? jag klarar inte det här... när vi är hemma själva har jag nästan alltid balkongdörren stängd. för säkerhets skull....
vad ska jag göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0