sista föräldraträffen

filmen igår gick inte att spela så vi la oss och sov på en gång istället... drömde massa som vanligt! de senaste nätterna har jag drömt om förlossning. elelr inte alls om förlossningen i sig men om saker runt omkring. inatt va vi tex på förlossningen för att kolla hur allt stod till med mig, men först skulle marcus opereras på nå sätt på förlossningsavdelningen... helskumt. och som vanligt urartade drömmen totalt och slutade med att vi försökte sätta fast nån tjej som blivit opererad samtidigt som marcus som höll på att sätta dit en annan tjej för en massa brott hon själv gjort. jag drömmer nästan lika galet som du lina! =) ganska kul =)

marcus har varit hemma idag med, mår riktigt skumt stackarn. det skulle vara lite jobbigt om han fick influensa elelr nåt nu när jag faktiskt kan föda vilken dag som helst.... skulle ju va ganska typiskt egentligen!

kl 14 va de dags för sista föräldra-träffen. idag kollade vi på en liten kort film om kontakten mellan nyföd bebis och förälder, sen pratade vi lite om öppna förskolan, gottsunda familjeenhet och sen efter fikat delade vi upp killar och tjejer för sig och så fick vi prata om vad vi ville. både grupperna pratade mest om parrelationen efter födseln, om vikten av kommunikation och sånt.
kändes lite konstigt när alla sprang runt och sa "Lycka till!" när det va slut...

nu har vi precis ätit mat och slappar i soffan lite i väntan på sjukhuset =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag drömde sjukaste saken för ett par veckor sen.
Drömde att jag födde ut ett mörkt barn, som var alldeles platt och jag var stencool och gjorde mun mot mun metoden och då blåstes han sakta upp som en barbara och blev vit till hyn och 1 m lång.
sjukt!

2008-01-29 @ 22:34:47
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Hanna

Vå får hoppas att det blir så snart :)
Inatt drömde jag att jag, min kompis patrik och hans träningskompis målade ett tak i färgerna lila, blått och grönt.
inga bebisar men nog skumt.

2008-01-30 @ 11:37:58
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0