onsdag 23/1

idag hade min syster gissat att jag skulle föda bebis redan. ingenting har hänt hittills och jag har inte hört talas om någon förlossning som tagit två timmar från första värk till slut. så jag tror lugnt vi kan säga att hon hade fel =) sorry! nästa tippat datum är pappas den 29/1. iofs ska jag träffa lina på lördag och hennes kompis har fött båda sina barn samma dag som dom skulle haft en dejt. börjar tyvärr tro att jag kommer gå över trots ärftligheten i att föda för tidigt.... som det mesta i livet så visar det sig =)

va ju hos barnmorskan idag och alla värden va bra nu med. efter att ha klämt och mosat magen extra mycket idag så kom hon fram till att bebis är inte en jätte utan det är för att den ligger som den gör som sf-måttet är lite i den högre kurvan, 37. hade varit lite jobbigt att föda ut en gigant..... bebis är fortfarande ruckbar vilket är helt normalt för omföderskor men jätteovanligt för förstföderskor. men inte konstigt eller fel på något vis. händer ofta (för omföderskor iaf) att den inte fixeras förr än värkarna sätter igång. vilket dom gärna får göra nu!! elelr klipptiden på fredag och lina på lördag skulle vara trevligt att hinna med, sen kan det sätta igång!!

att träffa morbror va mycket trevligt! men han har inte hunnit ställa om sig från kina-tid så han somnade i fotöljen ungefär samtidigt som jag kände att det va dags att köra hem. att somna gravid bakom ratten är ingen hit =(

sen verkar vi ha fått nya grannar, eller om det är ännu fler som flyttat in tillsammans med dom som redan bodde där. står hundra namn på dörren nu. i alal fall har dom satt upp lappar med "akta illrar, ingång påå egen risk" typ och jag har alltid varit så fascinerad av illrar!!! har alltid velat ha ett par själv =) men känner ingen som har eller ens har haft. det närmaste jag har varit illrar är i en djuraffär i usa. är i alla fall väldigt nyfiken på vad det är för typer!! måste ju tjuvkika lite på dom först, innan jag vågar plinga på och fråga om jag får klappa =) haha! som en liten flicka =)

nej, nu ska jag hoppa i säng innan marcus hinner somna. och innan jag somnar här... imorn SKA jag börja packa väskan, som självklart inte blev av idag...............

sov gott alla nära och kära! och alla andra med =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

intressant med huvudet, visste jag inte.
den som bor i min mage har varit fixerad superlänge. och har "suttit" fast dessutom. startklar.
la sej med huvudet ner redan i okt/nov. ska bli skönt att ha revbenen ifred i fortsättningen :)
min kurva låg förra måndagen på 36 och ahde bara växt en cm på 2 veckor.
ska bli spännande och se hur mkt mer den växt om jag hinner med ett besök till på mvc på måndag igen.
tror inte det är någon större skillnad.
skulle vara jättekul! Jag har inget speciellt inplanerat men ber lina slå en signal så vi får veta lördagens dagsform :)
kramaa

2008-01-23 @ 23:45:08
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Hanna

säga åt, ja du jag vet inte.
jag skaffade nummerpresentatör idag så jag kan sålla mellan samtalen. ett tips iaf :)
jag e inte sån som gillar uppmärksamhet så värst..

2008-01-23 @ 23:47:05
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0