lite småirriterad

mår fortfarande illa =(

ett spjälskydd ska väl ändå gå runt hela spjälsängen, eller hur? vad är annars vitsen med det!?! vi tvättade vårat för att det luktade så himla äckligt och jag följde tvättanvisningarna till punkt och pricka, och nu är det för kort! inte super-för-litet men en glipa på 5-10 centimeter i ena nedra hörnet där ändarna ska knytas ihop. provade aldrig skyddet innan jag tvättade men har svårt att tro att det ska va en glipa. har ingt och ringt till babyland men börjar tro att deras telefonnummer bara är för syns skull. har ringt dit förr men aldrig kommit fram. väl i butiken har dom däremot alltid varit toppenbra! får väl åka dit i helgen....

har också suttit och ringt och ringt till uppsala hem idag. gav upp men tänkte sedan ge dom en sista chans, och då minsann kom jag fram! kanske borde göra det med babyland också...? iaf,anledningen jag ringde uppsala hem är att dom har gjort bort sig totalt. dom eller byggarna dom hyrt in. vi bor på tredje våningen, utan hiss och ska snart ha bebis som behöver en vagn. utanför porten finns ett pyttelitet vagn/cykel-förråd som är helt proppfullt. där kommer ALDRIG vagnen få plats. och även om den skulle göra det skulle den bli skitig och kanske till och med snodd, vem vet. i trapphuset får absolut inget stå pga brandrisken, speciellt inte vagnar eftersom dom utsöndrar de farligaste gifterna vid brand (känns ju tryggt att ha bebis i en vagn helt plötsligt...) å likadant där kan den ju bli snodd eller förstörd av bus-barnen en trappa ner. så då fanns det (förut) bara ett alternativ kvar. vårat egna förråd som ligger på tredje våningen mellan vår lägenhet och grannarnas. det är ett litet låst rum med två "galler-förråd" (ungefär som vinds-förråd) på höger sida. det närmast innanför dörren är vårt. inte så mycket annat att göra än att släpa upp vagnen dit varenda gång man varit ute. det är ju i alla fall låst så den står ju säkert! problem solved!
ha! då kommer uppsala hem på att dom ska bygga om hela ventilationssystemet i hela huset. och för att spara pengar (gissar jag) och inte behöva riva nå väggar så bygger dom alla nya rör utanför väggen där dom ska sitta och sen bygger dom in dom "lite fint" i nya väggar. så nu fick vi dels en fin "vägg-klump" i vårat förråd så det blev mycket mindre plats, plus att dom gjorde en "vägg-klump" precis till vänster innanför dörrn. elelr rättare sagt typ mitt i dörröppningen. så nu kommer inte våran vagn emellan vårt förråd och väggklumpen...... om vi inte packar ihop vagnen varenda gång vi varit ute. men orka!! så vad göra, om vi inte vill ha vagnen inne i lägenheten hela bebis uppväxt? regn, snö, slask. lera..... "jag ska be nån ringa till er imorn" va svaret på min fråga... fortsättning följer...

försäkringskassan tänker jag inte ens ödsla tid att prata om. alla vet väl redan att dom är bökiga som f-n!?

och till på köpet måste marcus jobba över typ heeela kvällen idag =(  tror att det är en giltig anledning till att äta massa chokladglass efter maten =)

tror faktiskt bebis redan vridit sig åt sidan igen! inbillar mig att det känns så i alla fall =)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du får ta en myndighet eller vad det heter i taget..
Inte få för mkt av det goda..
Jag ska i ärlighetens namn säga att jag har lite panik över f-kassan.
För det första fattar jag ingenting o för det andra har jag inte tagit itu med det än, så det blir inga pengar förens i februrari.
så tråkigt är det.

2008-01-25 @ 13:22:23
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Hanna

ja alltid är det något :)
De hade inte ens tittat på mina papper när jag skulle sluta 4 dagar senare. Så blev jag arg o fick det beslutat på en dag. Otroligt. Och då hade de haft mina papper i månader i förväg.
Nu går jag hemma för ingenting. Vill inte plocka ut pengar iförväg med tanke på att jag är arbetslös sen, så jag kan vara hemma så länge som möjligt.
När Lilleputt kommer börjar jag plocka ut är det tänkt..
Halv h-pennig. Hur kommer det sej?
Vi ses imorrn förresten, gaggat ihop mej med Lina nu på em!
:)

2008-01-25 @ 17:22:07
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0