irriterad igen

när jag skulle gå och diska kom jag på att jag måste försöka fixa e-legitimation. alla säger att det är så mycket enklare med föräldrapenningen då. försökte i början på januari men nåt sket sig hela tiden.
det stod att iom att internet explorer va inställt på ett visst sätt så måste jag lägga till en viss adress i "betrodda platser" (som inte alls hette betrodda platser utan tillförlitliga platser). gjorde det hundra gånger och startade om datorn och allt möjligt men det sa alltid stopp och att jag fortfarande måste lägga dit den där adressen.

idag försökte jga igen och det blev fortfarande likadant så jag ringde till supporten för att få hjälp. han frågade om jag va säker på att jag skrivit in rätt adress på rätt ställe, som om jag va dum i huvudet, klart jag har!! har dubbelkollat 50 gånger minst! då visste han inte vad problemet va men skulle kolla upp saken och återkomma. tiden gick och medan jag väntade kollade jag runt som en tok på datorn och upptäckte att programvaran och allt verkade redan finns på datorn FAST det aldrig gått att komma igenom hela installationen. efter att ha väntat lite till utan att hört nåt så ringde jag upp igen. kö.........
kom äntligen fram och fick prata med en annan kille som bara avbröt mig hela tiden så jag fick inte fram hälften av vad jag ville. han sa att jag "har programvaran men inte certifikatet, gör såhär så blir det bra" och så la han på utan att ens säga hej då??

gjorde som han sa men det funkar fortfarande inte..... förövrigt står det att jag redan har två godkända certifikat men jag fick ju inte en syl i vädret! det verkar som om det enda jag behöver är en säkerhetskod som, om allt hade gått rätt till, jag skulle valt själv under installationen.

sen va jag trött, hungrig och irriterad över att jag suttit med det där i typ två timmar utan att få nåt vettigt gjort! så jag gav upp..... gick och diskade lite, kom på igen hur hungrig jag va, åt en matlåda och nu skriver jag av mig min irritation här.

så!! va mycket skönare det känns. måste fortfarande få det att funka men jag tar det imorn. nu ska jag sätta igång en tvätt och diska klart!!

är det förresten någon som har nån kommentar om tygblöjor?? har inte ens tänkt tanken men under föräldraträffen igår pratade vi massor om det. någon hade läst nån rapport som sa att på två år sparade man 10 000kr på tygblöjor, trots el och tvättmedel för att tvätta dom. plus att man i regel kunde vänja barnet av med blöjor ett helt år tidigare än om man använde plastblöjor.........

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha, så du är diskmaskinen =P Jag har faktiskt ingenting emot att diska. Men jag är lite av en perfektionist och städfreak (inte alla dgr, men många)

Lyssnade på lagens limo i augusti ngn gång när jag jobbade. den var riktigt bra!
du får gå emot dej själv o läsa den på svenska. duktigt av dej att annars läsa på eng. jag kan i stort sett ingen engelska överhuvudtaget.. =/

har inte hört ett dyft om tygblöjor.. känns lite gammalmodigt men är nog inte bättre eller sämre än ngt annat.
men fattar inte varför det skulle vänjas av snabbare om man har tyg?
låter lite konstigt..
kraam

2008-01-30 @ 18:45:36
URL: http://hannamariak.blogg.se
Postat av: Hanna

Må så vara med blöjorna, men jag kör nog plast ändå..

Jag avskyr att dammsuga och om jag ska vara ärlig så brukar jag fuska när jag gör det oxå.
Vi storstädar också varje helg då jag röjer och städar toan och Andreas dammsuger, bra deal :)

Självklart ser jag sjukhuset. Tvingade Andreas att se förlossningen idag.
Han blev lite skraj tror jag =P
Men det går nog bra. Jag grinar med. Helt sjukt att det kommer ett nytt liv till världen..

2008-01-30 @ 22:33:49
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0