försäljare....

idag har jag tvättat de sista bebis-grejerna. kändes jättekonstigt, som att tvätta dockkläder och varför ska man göra det? =) väskan är dock fortfarande inte packad alls.....

marcus har varit hemma idag med jätte-huvudvärk =( men det har varit väldigt trevligt att ha honom hemma i alla fall. önskar han kunde vara hemma jämt =) tyvärr så måste han väl antagligen jobba över varje dag denna vecka bara för det. men men, sånt är livet!

vi har precis haft "gäster"... skulle just lägga mig i soffan och sova lite när det plingar på dörren. smyger alltid och tittar i titt-hålet innan jag öppnar. där stod ett halv-ungt (äldre än mig....) par och jag trodde det va våra nya grannar, vem annars skulle ringa på den här tiden på dan?? (vet iofs inte varför dom skulle ringa på den här tiden heller, men ändå...) men nej då, dom började prata om studenter och undersökningar och grejer och det slog mig plötsligt att det va samma tjej som varit här tre gånger förra året men alltid missat marcus, av nån anledningen ville hon bestämt prata med båda. och nu va vi båda hemma. "får vi störa en liten stund?" mjo....... okej.... lite frågor kan vi väl svara på. "Finns det nånstans vi kan komma in och sitta?" öh? vad? öh... okej.... soffan då. och då kom det fram att dte inte alls va nån undersöking utan nån jädra bok dom ville sälja. nån "års-bok" och hon babblade och babblade och babblade. skulle ha tagit tid på hur länge dom va här... hatar försäljare... och jag hatar att jag är så snäll. det lättaste är att låta bli att öppna eller svara i telefon, men jag trodde ju det va grannarna =( men till slut gick dom i alla fall. och nu kommer jag känna igen henne när hon kommer nästa år så då ska jag INTE öppna!

nej nu tror jag att jag ska göra lite mat. skulle laga flygande jakob, eller jag ska fortfarande göra flygande jakob men jag glömde bort chillisåsen..... men vi råkar faktiskt ha chilli-frukter hemma så marcus skulle hitta på en egen chillisås =) vi får se hur det går!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Gott med flygande jakob. sitter själv o funderar på middagsmat. något med potatis..
det är nog inte stress med väskan. man hinner nog packa den när det drar igång om man så skulle vilja det. men det är nog 50 % mentalt det där.
samma med sängen som vi satte upp igår..
jag ville också tvätta kläderna, för säkerhets skull. sen luktar de mycket godare :)
vi har bott här i 2 år lite drygt men ännu inte fått upp allt vi velat på väggarna, sånt kräver eftertanke :)
skönt för dej att inte vara ensam idag. så synd när det är måndag igen och de börjar jobba =(
men vet du vad jag tänkte med blåbärssoppan (jag äter det varje dag, älskar blåbärssopa!) tänk om de trycker i en massor med b-s och så spyr man. då kanske man aldrig mer kan äta det? det vore skittrist..

2008-01-28 @ 16:48:07
URL: http://hannamariak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0