telefonkö

har suttit i köer flera gånger både till försäkringskassan och till telia e-legitimation. och nu äntligen verkar allt funka!! så ikväll när marcus kommer hem, om det inte blir lika sent som igår, så ska vi fixa begäran. verkar som att jag kommer få mer pengar per dag än vad jag hade räknat ut. vilket också va trevligt =) då kanske vi inte behöver ta ut lika många dagar som vi tänkt. får räkna på det ikväll.
en sak jag inte förstod dock, va det där med lägstanivå-dagarna. att man inte fick ta ut dom förr än efter man tagit ut 180 sgi-dagar?!?! det har jag aldrig läst nånstans. och barnmorskan har ju pratat om folk som tagit ut dom dagarna sista tiden innan barnet är fött tex för att spara de högre summorna till senare. och på pappret man fick hem, om man ville begära the old fashioned way med post, kunde man ju blanda dagarna hej vilt. måste kolla upp det där nånstans...

illamåendet från igår sitter fortfarande i, men den börjar avta lite smått. mensvärken och den andra konstiga smärtan jag hade när jag lagt mig är i alal fall borta. det va väl bara träning det med antar jag. och illamåendet har jag ju haft till och från den senaste månaden så det är väl inget konstigt det heller.
efter att jag äntligen lyckades somna omkring tolv så va jag bara uppe och kissade varannan timme hela natten!! =) vilken lyx!

jag har ju iaf gjort nytta idag, med e-legitimationen. även om telefonköer och data-trassel i timtal inte känns så givande. men det blev ju bra tillslut i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0